مسعود دلخواه که حدود 6 ماه است مشغول آماده‌سازی نمایش «زندگی انسان» است، گفت: شاید ناچار شویم این نمایش را پیش از تعمیرات تالار «مولوی» در این تالار به صحنه ببریم.

پایگاه خبری تئاتر:  این کارگردان تئاتر گفت: از آبان‌ماه تاکنون منتظر تعمیرات تالار مولوی بودیم اما تا به امروز خبری نشده است، به همین دلیل تصمیم گرفتم امروز 23 آذرماه با دکتر اسدی مدیر این تالار گفت‌وگو کنم تا در صورت امکان نمایش‌مان را قبل از شروع تعمیرات تالار مولوی به صحنه ببریم.

او که قرار است این نمایش را در بخش مرور سی‌ودومین جشنواره تئاتر فجر اجرا کند، اضافه کرد: نمایش ما حتما باید قبل از جشنواره تئاتر فجر اجرای عمومی داشته باشد. گرچه در این مدت با سالن‌های دیگر رایزنی کردیم اما متأسفانه اجرای نمایش در سالنی دیگر امکان‌پذیر نشد و همچنان منتظر تالار مولوی هستیم.

دلخواه با اشاره به وضعیت تالار مولوی افزود: به این نتیجه رسیدیم که بدون نور، نمایش‌مان را در این تالار به صحنه ببریم و ممکن است خودمان قدری تجهیزات نوری به سالن ببریم اما امیدوارم این مسئله باعث نشود که مسئولان از خیر تعمیرات تالار مولوی بگذرند و همه چیز را بر عهده گروه‌های تئاتری بگذارند.

این استاد دانشگاه احتمال داد نمایش «زندگی انسان»‌از نیمه دوم دی‌ماه در تالار اصلی مولوی به صحنه برود.

وی با اشاره به گروه پر تعداد عوامل این نمایش خاطر نشان کرد: پیش از این هرگز قبل از اینکه تکلیف سالن و بودجه معلوم شود، هیچ نمایشی را کار نکردم اما برای اجرای نمایش جدیدم واقعا دچار مشکلات بزرگی شدم. نگه داشتن یک گروه بزرگ بسیار سخت است به همین دلیل در وضعیت بسیار دشواری به سر می‌برم اما به خاطر احساس مسئولیتی که در قبال این گروه دارم، ناچار شدم بدون کوچک‌ترین امکانات و بودجه نمایش را آماده کنم.

دلخواه شرایط فعلی اجرای تئاتر را بسیار دشوار توصیف کرد و گفت: شاید آخرین باری باشد که در تئاتر چنین ریسکی می‌کنم، چون شرایط تئاتر ما آنقدر مساعد نیست که گروه‌ها بتوانند این‌چنین ریسک کنند.

وی در ادامه این گفت‌وگو از وضعیت مبهم تعمیرات تالار مولوی نیز اظهار تأسف کرد و یادآور شد: در حال حاضر یکی از بهترین سالن‌های تئاتر ما مدت‌هاست راکد مانده است. امیدوارم وزارت ارشاد، خانه تئاتر و جامعه دانشگاهی نسبت به این تالار و وضعیت نامساعد آن حساسیت بیشتری نشان بدهند چرا که ماه‌ها است یکی از بهترین سال‌های تئاترمان را از دست داده‌ایم هیچ معلوم نیست تعمیرات آن چه زمانی آغاز خواهد شد.

او همچنین با ابراز رضایت از کیفیت نمایش جدیدش ادامه داد: فکر کنم نمایش خوبی شده است اما ای کاش یک گوش شنوا برای حمایت از نمایش «زندگی انسان» که مدت‌هاست مشغول تمرین و آماده‌سازی است، پیدا شود.

 این اثر نمایشی نوشته نیکلا یویچ آندری‌یف نویسنده روسی و داستان آن درباره تأثیر مسائل مختلف بر زندگی انسان‌ها است.

در این نمایش مرتضی اسماعیل‌کاشی بازیگر تئاتر به عنوان مشاور و جانشین کارگردان، مسعود دلخواه را همراهی می‌کند.

همچنین حمیدرضا هدایتی، صحرا فتحی، افسون دلخواه، راحیل روحانی‌زاده، مریم قربانی، بابک قادری، مجید اصغری، محمد مهدی‌شاهی همراه با 20 دانشجوی تئاتر ایفاگر نقش‌های این نمایش هستند.

آهنگساز این نمایش بامداد افشار و طراح صحنه و لباس آن فاطمه زعفرانی است. راحله شمس‌آبادی نیز به عنوان دستیار کارگردان با اجرای این نمایش همکاری دارد.

گفتنی است: مسعود دلخواه این روزها مشغول بازی در نمایش «دایی‌وانیا» کار جدید اکبر زنجان‌پور است که هر شب در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.