معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس قولی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای «تئاتر» داده، امکانات بیشتری را در اختیار این حوزه قرار خواهیم داد و امیدوارم که سال 96، سال خوبی برای تئاتر کشور باشد.

 

پایگاه خبری تئاتر: علی مرادخانی در مورد اولویت های این معاونت در سال 96 اظهار کرد: در حوزه موسیقی با فعالیت هایی که ارکستر سمفونیک(ارکستر ملی) آغاز کرد، امیدوارم این فعالیت ها با کیفیت بالاتر در سطح ملی و بین المللی ادامه یابد.
وی افزود: در حوزه هنرهای تجسمی نیز اقدامات زیادی وجود دارد که هنرمندان در این حوزه باید انجام بدهند. به اعزام ها توجه خواهیم داشت و فعالیت هایی در این زمینه انجام می گیرد و به نظر می رسد سال 96 سال مهمی برای حوزه تجسمی باشد.

مرادخانی ادامه داد: سال آینده فضایی آماده خواهد شد که بتوانیم کارهای خوبی را شاهد باشیم، به ویژه اینکه سال 96 انتخابات نیز هست و ممکن است شور و شوق انتخابات هم مقداری بر برخی فعالیت های ما تاثیر بگذارد.
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: احساسم این است که شرایط فعالیت های هنری در سال آینده مثبت باشد و هنرمندان هم با توجه به وضعیت و شرایطی که وجود دارد، کارهای خوبی برای هنر کشور ارائه دهند.
وی افزود: با وجود همه مشکلاتی که در سال 95 داشتیم کارهای خیلی خوبی اتفاق افتاد و سال آینده این اتفاقات تکمیل خواهد شد.

** بخش خصوصی در سال 95 فعالیت خیلی خوبی داشت
مرادخانی گفت: بخش خصوصی در سال 95 در حوزه تئاتر خیلی خوب فعال بود و اکنون می بینیم که وقت بعضی از سالن های نمایش تا یکسال آینده پر شده است.
وی افزود: امیدوارم که بتوانیم سالن های دیگری را برای فعالیت های هنری ایجاد کنیم، و حوزه فرهنگ عمومی را به عنوان یک حوزه فعال، پویا و شکوفا نگهداریم.

** موسیقی و تئاتر کشور ظرفیت های جهانی شدن را دارند
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد بسط ظرفیت های حوزه های هنری مانند تئاتر، موسیقی و تجسمی در سطح جهانی گفت: خوشبختانه این ظرفیت ها وجود دارد، اخیرا هم اتفاق خوبی در حوزه موسیقی افتاد و آقای کیهان کلهر به همراه گروهی که در آن فعالیت دارد، جایزه «گرمی» را کسب کرد که این افتخاری کشور است.
مرادخانی تصریح کرد: طی سال های گذشته و سال 95 نیز تئاتر کشور خیلی درخشیده و تولیدات نمایشی در کشورهای مختلف و رویدادهای جهانی حضور خوبی داشته اند.

وی یادآور شد: اشکال کار این است که شاید کمتر در حوزه تئاتر اطلاع رسانی به موقع اتفاق افتاده و سعی خواهیم کرد که در سال 96 اینها دستاوردها را بیشتر نشان دهیم.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با تبریک سال نو به جامعه هنری کشور افزود: به هنرمندان جوان توصیه می کنم به بزرگترها و پیشکسوتان احترام بگذارند و از هنرمندان پیشکسوت هم می خواهم تجربیات خود را در اختیار نیروی جوان قرار دهند، تا هنر کشور به جایگاه های خوبی دست یابد.




 



صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:

مهدی شفیعی: با قیمت بلیط خارج از عرف مخالفم

«مسئولیت شکستن سکوت مطلق» به مولوی می‌رود

مدیران جشنواره تئاتر دانشگاهی معرفی شدند

کتاب «نامه­‌های اکبر رادی» منتشر شد

نمایشنامه "دنیا کج شده و به پهلو دراز کشیده" منتشر شد

رونمایی از دوازدهمین جلد از مجموعه‌ی تیاتر ایران در گذر زمان

«و چند داستان دیگر» پیام لاریان به ایرانشهر می‌آید

هفته پایانی نمایش های تهران

معرفی 54 طرح و نمایشنامه در مرحله اول جشنواره نمایش های آیینی و سنتی

فراخوان اجراهای سال 96 تالار مولوی منتشر می‌شود

9 اثر نمایشی فروردین ماه سال آینده در تئاتر شهر روی صحنه می روند

«شنیدن» در 4 کشور اروپایی اجرا می‌شود