«مروارید» جدیدترین اثر دکتر قطب‌الدین صادقی در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌آید.

 

پایگاه خبری تئاتر: نمایش «مروارید» که آخرین روزهای تمرین خود را پشت سر می‌گذارد، نام نمایشی است که از اواخر اردیبهشت ماه به نویسندگی، طراحی و کارگردانی دکتر قطب الدین صادقی در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌رود.

صادقی درباره‌ی این نمایش نوشته است:«یکی از راههای نزدیک شدن به هنر نمایش ملی و گرامیداشت آن سخن گفتن از تاریخ و الهام گرفتن از کتاب‌های معتبر تاریخی ست. زیرا درک حوادث دشوار، خونبار و پیچیده‌ی دیروز، که امروز ما بی‌گمان تداوم و نتیجه‌ی انکار ناپذیر آن است، نخستین گام برای اندکی نظم بخشیدن و درک درست آنها تواند بود.

(تاریخ جهانگشا) به قلم عطا ملک جوینی که وقایع نگار (اکتای قا ان) پسر چنگیز خان مغول بوده است، یکی از معدود کتابهایی‌ست که از برخی حوادث هولناک و شخصیت‌های شگفت انگیز آن دوران، بدون تعارف و پرده پوشی سخن در میان آورده است. جوینی گاه از ماجراهای تلخ و ترسناکی پرده بر می‌دارد که اغلب ما از تصور، پذیرش و فهمیدن آن‌ها واهمه داریم.

موضوع نمایش «مروارید» که بر اساس یک رویداد واقعی نقل شده توسط جوینی، نوشته و کارگردانی شده است، سر آن دارد تا با زبان نمایش از شکست و پیروزی، ترس و دلاوری، و رنج و شادی های سرزمین و مردمان ما از دیرباز سخن بگوید.

گفتن ندارد در نمایش (مروارید)، این شخصت زن ایرانی‌ست که با تهـور و اعتماد به نفس ، نماد خرد و پایداری در برابر خشونت ، غارت و ویرانگری وحشیان متجاوز است.»







 



صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:

خیرالله تقیانی‌ پور با «کلنل» به صحنه می‌آید

نام نمایش «شماعی‌زاده» به دستور شورای نظارت تغییر کرد

حسین پاکدل آثار تئاتر دانشگاهی را ارزیابی می‌کند

مریم کاظمی دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان شد

نمایش «بی پدر» از 17 تا 22 اردیبهشت دو اجرایی می‌شود

«دن کیشوت» با میلاد کی مرام روی صحنه تئاتر باران

« طرح انسان­واره­ مشوش در آشوب صحنه­ مدرنیسم و سنت» منتشرشد

برگزیده جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر در تماشاخانه «دا»

سرقت ادبی در تئاتر ایران زیاد شده است

خداحافظی شهرام کرمی از پردیس تئاتر تهران

سهم تئاتر از بازار کتاب ایران