نمایش هری پاتر به زودی به روی صحنه تئاتر بریتانیا می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر:  جی کی رولینگ به عنوان تهیه کننده و مشاور نمایشنامه نویس این روزها، نمایش هری پاتر را برای تئاتر لندن آماده می‌کند.

جی کی رولینگ که هفت کتاب هری پاتر را نوشته است، درباره این نمایش گفت: طی این سال‌ها درخواست‌های بی شماری برای نوشتن نمایشنامه هری پاتر داشتم اما فقط ایده سونیا فریدمن و کالین کلندر بود که به نظرم جذاب آمد و من را راضی کرد که داستان هری را بالاخره به روی صحنه بیاورم.

رولینگ در این نمایش، داستان پسر جوانی به نام هری را روایت می‌کند که البته هنوز با رون وینزلی و پروفسور دامبلدور آشنا نشده است. در ابتدای نمایش می‌شنویم: «چه اتفاقی می‌افتاد اگه پسری توی گنجه زیر راه پله‌ها بودید؟ این نمایش جدید که برای تئاتر بریتانیا تهیه شده قرار داستان کودکی هری را تعریف کند. داستان اتفاقاتی از نوزادی و کودکی هری که تا به حال نشنیده‌اید. در این داستان برخی از شخصیت‌های محبوب هشت کتاب هری پاتر هم حضور دارند. در این نمایش به زوایای جدیدی از زندگی هری پاتر، این قهرمان دنیای قصه‌های نوجوانان، پرداخته می‌شود. می‌خواهیم داستان پسرکی شبیه همه پسرهای دنیا را تعریف کنیم که البته سرنوشتش طور دیگری رقم خورده است».

هنوز معلوم نیست که این نمایش فقط بر روی داستان هری پاتر و خانواده دورسلی تمرکز دارد یا زندگی پیشین همه کاراکترهای اصلی فیلم را تا پیش از آشنا شدنشان با هم تعریف می‌کنم.

رولینگ اعلام کرده که در نوشتن این نمایشنامه با نویسنده‌ای که البته هنوز نامش اعلام نشده، همکاری خواهد کرد و ترجیح می‌دهد که خودش به تنهایی روی این نمایش کار نکند. او همچنین از شرکت برادران وارنر که از روی کتاب‌های «هری پاتر» هشت فیلم پرفروش تولید کرد، تشکر و اظهار امیدواری کرد که آنها در اجرای نمایش هری پاتر هم همچنان از او پشتیبانی کنند.

از هفت کتاب هری پاتر تا به حال 450 میلیون نسخه در جهان به فروش رسیده و هشت فیلم «هری پاتر» شامل «هری پاتر و سنگ جادو»، «هری پاتر و تالار اسرار»، «هری پاتر و زندانی آزکابان»، «هری پاتر و جام آتش»، «هری پاتر و محفل ققنوس»، «هری پاتر و شاهزاده دورگه»، «هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 1» و «هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 2» تا به حال بیش از 7.7 میلیارد دلار در دنیا فروش داشته‌اند.

نویسندگان و کارگردانان نمایش «هری پاتر» مشخص شده‌اند و پروژه در سال 2014 رسماً آغاز خواهد شد. خبرگزاری دیلی میل گزارش داد که پروژه طی دو سال آینده در وست اند افتتاح خواهد شد.