دبیرخانه سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر 12 اثر انتخاب شده برای بخش چشم‌انداز تئاتر ایران این دوره از جشنواره را اعلام کرد که در بین آن‌ها نام نمایش یا گروهی از شهرهایی غیر از تهران دیده نمی‌شود.

پایگاه خبری تئاتر:  بازبینی‌های آثار متقاضی حضور در بخش چشم‌انداز تئاتر ایران در سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر انجام شد که طی آن محمدباقر قهرمانی، فریندخت زاهدی و حسین کیانی آثار را مورد بازبینی قرار دادند و طی آن 12 اثر نمایشی از تهران به این بخش راه پیدا کردند.

با توجه به اینکه ظرفیت بخش چشم‌انداز تئاتر ایران در جشنواره سی و دوم 12 اثر اعلام شده بود و طبق اعلام دبیرخانه جشنواره هم 12 اثر برای حضور در این بخش انتخاب شده‌اند، جای خالی آثاری از گروه‌های شهرستانی محسوس است.

میلاد اکبرنژاد که نمایشنامه "رقصیدن در تاریکی" او از سوی عبدالعلی نیکومنش از شیراز برای حضور در بخش چشم‌انداز تئاتر ایران ارائه شده بود، درباره وضعیت آثار متقاضی شهرستانی در بخش چشم‌انداز این دوره از جشنواره تئاتر فجر به خبرنگار مهر گفت: بنده تا همین لحظه از طریق رسانه‌ها مطلع شدم که 12 اثر نمایشی به بخش چشم‌انداز راه پیدا کردند. دقیق نمی‌دانم که فیلم‌های آثار شهرستانی متقاضی حضور در این بخش دیده شده‌اند یا نه. اما دوستان دبیرخانه می‌گویند که این فیلم‌ها دیده شده‌اند.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه و جمعه یعنی 28 و 29 آذرماه تماسی با کمیته داوری بخش چشم‌انداز داشتم که دوستان اعلام کردند هنوز فیلم‌ اجرای آثار شهرستانی را ندیده‌اند و تصمیم‌شان این بود که فیلمِ تئاتر را برای بازبینی نبینند. البته توجیه‌شان هم این بود که آنچه در فیلم تئاتر دیده می‌شود متناسب با تئاتر نیست و کیفیت لازم را ندارد. بعد از اینکه با دبیرخانه تماس گرفتم به من گفتند که قرار است فیلم‌ها توسط هیأت داوران دیده شوند.

این نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر در پایان یادآور شد: هیچ کاری از تئاتر شهرستان در بخش چشم‌انداز تئاتر ایران حضور ندارد و آثار از تهران انتخاب شده‌اند. در بخش نسل نوی جشنواره تئاتر فجر هم شاهد حضور آثار شهرستانی نیستیم و تنها بخش مرور و استانی میزبان آثار شهرستانی هستند.