اپرای عروسکی عاشورا به مدت 6 شب در شیراز به صحنه رفت. شب گذشته درحالی که آخرین اجرای آن با استقبال گسترده ای در تالار حافظ روبه رو شد، تماشاگران این امکان را یافتند در پایان، پشت صحنه ي این اپرای بزرگ را از نزدیک ببینند.

پایگاه خبری تئاتر: اپرای عروسکی عاشورا به مدت 6 شب در شیراز به صحنه رفت. شب گذشته درحالی که آخرین اجرای آن با استقبال گسترده ای در تالار حافظ روبه رو شد، تماشاگران این امکان را یافتند در پایان، پشت صحنه ي این اپرای بزرگ را از نزدیک ببینند.

در آخرین اجرای اپرای عروسکی عاشورا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و معاون فرهنگی شهردار شیراز میهمان ویژه ي این نمایش بودند. حامیان مالی این اپرای عروسکی در شیراز از دیگر میهمانانی بودند که پیش از رونمایی از پشت صحنه ي این نمایش همراه با تقدیر از تلاش های بهروز غریب پور و اهدای نرگس شیراز به عوامل پشت صحنه و عروسک گردانان و صحنه سازان مورد تجلیل قرار گرفتند.

در این مراسم که تماشاگران شیرازی را به خاطر دیدن پشت صحنه بسیار سنگین و پر تلاش به وجد آورده بود کارگردان اپرای عروسکی عاشورا از آغاز بازنویسی اپرای عروسکی سعدی خبر داد و گفت: امیدوارم اپرای سعدی بار دیگر موجب شود دیدار دوباره گروه نمایش عروسکی آران را میهمان مردم خونگرم شیراز کند.

اپرای عروسکی عاشورا، کاری از گروه نمایش آران به کارگردانی بهروز غریب پور است و سعی می کند که گامی موثر در معرفی فرهنگ غنی عاشورا و نهضت سرخ حسینی داشته باشد، این اپرا محصول بازی 72 عروسک در 72 دقیقه اجراست که کارگردان این کار در این خصوص می گوید: هیچ عمدی در خصوص این عداد و تشابه آن با تعداد یاران شهید حضرت امام حسین (ع) وجود نداشته است و این یک اتفاق روحانی است که در این گروه روی داده است و بر این اعتقادم که باور عمیق گروه در خصوص حضرت امام حسین (ع) در تمام ابعاد کار حلول پیدا کرده است.

کارگردان این اثر می گوید: محمد معتمدی در نقش حر بن یزید ریاحی و مصطفی محمودی نیز در نقش محتشم کاشانی به صداپیشگی مشغول بوده که در مجموع 17 نفر در این اثر به خوانندگی مبادرت ورزیده و بازی دهندگان صحنه گردانان این اثر نیز 25 نفر بودند.