دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر با هم ‌اندیشی هیات مدیره کانون نمایشنامه‌ نویسان خانه تئاتر، فراخوان جایزه ادبیات نمایشی فجر را به صورت تخصصی و در دو بخش منتشر کرد.

 

پایگاه خبری تئاتر: فرهاد مهندس ‌پور، دبیر سی‌ وششمین جشنواره تئاتر فجر، همزمان با انتشار فراخوان جایزه ادبیات نمایشی فجر، اصغرنوری را به عنوان مدیر این بخش معرفی کرد.

از مهم ترین ویژگی ‌های این فراخوان، جابجایی زمان برگزاری جایزه ادبیات نمایشی فجر است. زمان برگزاری این بخش، امسال 16 دی‌ ماه و سال بعد در مهرماه برگزار خواهد شد تا امکان اجرا برای آثار برگزیده در جشنواره فجر فراهم شود.

بخش های جایزه ادبیات نمایشی فجر شامل دو بخش حرفه ای و بخش تولید است ه در بخش حرفه ‌ای، آثار نمایشنامه ‌نویسانی پذیرفته می‌ شود که تاکنون حداقل چهار اثرشان در تالارهای نمایشی (در شهر تهران کمینه 15 و در استان‌ها کمینه 7 نوبت) اجرای عموم داشته ‌است.

به سه نمایشنامه برگزیده این بخش جایزه نقدی ‌صد میلیون ریالی و لوح «جایزه ادبیات نمایشی فجر» اهدا می ‌شود.

در بخش تولید آثار نمایشنامه‌ نویسانی پذیرفته می‌ شود که تاکنون دست‌کم یک و دست ‌بالا، سه اثرشان در تالارهای نمایشی (در شهر تهران کمینه 15 و در استان‌ها کمینه 7 نوبت) اجرای عموم داشته‌است.
به سه اثر برگزیده این بخش جایزه نقدی 50 میلیون ریالی و لوح «جایزه ادبیات نمایشی فجر» اهدا می ‌شود.

سه اثر برگزیده این بخش،از سوی دبیر جشنواره به تالارهای نمایش معرفی می‌شود و برای تولید مورد حمایت قرار می ‌گیرد.

علاقه مندان تا 10 آبان ماه فرصت دارند تا در خواست خود را با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی FITF.THEATER.IR بارگذاری کنند و 10 دی ماه اعلام اسامی نامزدهای هر بخش و 16 دی ماه آیین پایانی جایزه ادبیات نمایشی فجر و اعطای جوایز آثار برگزیده است.






صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater