مهدی شفیعی -مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی- میزان بودجه سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را ۴ میلیارد تومان اعلام کرد.

 

پایگاه خبری تئاتر: مهدی شفیعی بودجه سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر را که امسال به دبیری فرهاد مهندس‌پور برگزار می‌شود، چهار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم بودجه با سال گذشته تغییری نکرده است. این در حالی است که سال گذشته سیدرضا صالحی‌امیری گفته بود؛ بودجه جشنواره تئاتر فجر در دوره سی و ششم دو برابر می‌شود.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی خاطرنشان کرد: فجر هیچ وقت محدودیتی به لحاظ بودجه نداشته است. هرچند جشنواره تئاتر فجر و کلا جشنواره‌های تئاتر از آن رویدادهایی هستند که به لحاظ فرایند برگزاری هزینه‌بر هستند؛ باتوجه به اینکه وقتی در جشنواره تئاتر می‌خواهد اثری اجرا شود باید کلیه فرایند تولید در جشنواره رخ دهد و همه بازیگران و عوامل در جشنواره حضور داشته باشند و دکور و لباس همه چیز سر جای خودش باشد و با اجرای زنده مواجهید و به نوعی همه عوامل تولیدکننده باید در جشنواره حضور داشته باشند بنابراین هزینه‌هایش نسبت به جشنواره‌های دیگر قاعدتا بیشتر است و فرایندش این را تعریف کرده است.

او ادامه داد: اما یک سنت دیرینه به ما هم رسیده است که متاسفانه بودجه جشنواره‌های تئاتر همچون جشنواره تئاتر فجر به نسبت دیگر جشنواره‌ها همواره محدودتر بوده است اما با همه این حرف‌ها هیچ‌گاه ما محدودیتی برای تامین اعتبارات جشنواره فجر نداشتیم و خوشبختانه همیشه در سرفصل بوده است و دیر یا زود توانستیم این کار را انجام دهیم. در یکی دو سال اخیر هم که همیشه با اختتامیه جشنواره فجر همه تعهدات آن انجام شده است و امسال هم محدودیتی در این زمینه نداریم.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی یادآور شد: سال گذشته ما رقمی حدود 4 میلیارد تومان اعتبارمان برای جشنواره تئاتر فجر بوده که امسال هم بودجه همان حدود است که متناسب با برنامه‌ریزی‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

شفیعی با تشریح هزینه‌کرد این بودجه در جشنواره گفت: در جشنواره تئاتر فجر بیش از 40 درصد از اعتبارهای جشنواره یعنی بخش عمده آن به گروه‌ها و هزینه‌های تولید آنها اختصاص می‌یابد و حدود 15 درصد هزینه اسکان و تغزیه می‌شود. در حوزه بین‌الملل هم با توجه به فرایندی که قبلا گفتم، وقتی گروه‌های خارجی را دعوت می‌کنیم با دکور و عوامل و هرچه برای اجرایشان اهمیت دارد باید بیایند که آن هم هزینه‌های خاص خود را دارد که درصدی را به خود اختصاص می‌دهد. اما معمولا مشکل جدی در مورد بودجه نداشتیم و نخواهیم داشت.










صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater