تبلیغات تئاتر و عکس پشت‌صحنه دو بخش تازه‌ای هستند که به مسابقه پوستر و هویت بصری و عکس سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اضافه شده اند.

 

پایگاه خبری تئاتر: فراخوان‌های مسابقه پوستر و هویت بصری و مسابقه عکس سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منتشر شد. امیر اسمی، مدیر بخش پوستر و هویت بصری و مسابقه عکس جشنواره با اعلام این خبر افزود: «امسال بخش پوستر و هویت بصری شامل سه رویداد و برنامه خواهد بود. یکی از رویدادها مسابقه‌ پوستر است که به روال همیشگی، جزئیات و مقررات آن در فراخوان مشخص شده است و نمایشگاهی از آثار انتخاب‌شده توسط هیئت داوران، برگزار می‌شود و کتابی از آثار برگزیده منتشر خواهد شد.»

او ادامه داد: «برنامه‌ دیگر به موضوع هویت بصری در تئاتر می‌پردازد و گفت‌وگو در مورد مباحث پُراهمیت برندینگ، هویت کلامی و هویت بصری را دربرمی‌گیرد. این سومین دوره‌ مستمر این مباحث در جشنواره خواهد بود. رویداد آخر و جدید این بخش، تبلیغات تئاتر است.»

اسمی درباره بخش تبلیغات تئاتر توضیح داد: «در سال‌های اخیر با اضافه‌شدن تئاتر غیردولتی به فضای تئاتر کشور و گسترش کمی سالن‌ها و نمایش‌ها، رقابت در نحوه‌ اطلاع‌رسانی‌ها و تبلیغات و جذب مخاطبان فشرده شده است. نقش تکنولوژی‌های تازه و فضای مجازی، در کنار امکانات متفاوت فضاهای شهری و رسانه‌ها هم به استفاده از ابزارهای مختلف و رقابت بیشتر دامن زده است. به همین خاطر توجه به کیفیت آثار تبلیغاتی تولیدشده و تاثیرش بر مردم و سلیقه‌ جامعه، نکته‌ای پراهمیت و قابل تامل است. این بخش در واقع با هدف پرداختن به این موضوع و ایجاد فضای تحلیل و گفت‌وگو پيرامون آن ایجاد شده است.»

مدیر بخش پوستر و هویت بصری و مسابقه عکس جشنواره درباره جزئیات بخش عکس سی‌ و ششمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر گفت: «این بخش شامل دو رویداد رقابتی خواهد بود. رویداد نخست مسابقه‌ عکس تئاتر است که به روال همیشگی، جزئیات و مقررات آن در فراخوان مشخص شده است. نمایشگاهی از آثار انتخاب‌شده توسط هیئت داوران برگزار می‌شود و کتابی از آثار برگزیده هم منتشر خواهد شد. رویداد جدید این بخش هم عکس پشت‌صحنه است.»

امیر اسمی با اشاره به ویژگی‌های این رویداد جدید افزود: «آن‌چه ما روی صحنه‌ تئاتر می‌بینیم، برآیند تلاشِ جمعیِ افراد و هنرمندان مختلف است. عکس‌های این بخش که نامش را بیرون از ‌صحنه گذاشته‌ایم، راوی زوایای پنهان و آشکار این فرایند است و ثبت‌کننده‌ حافظه‌ تاریخی. يكى از دلايل طراحى این بخش در واقع توجه به عکاسان تئاتری است که با حضور در گروه نمایش و فرآیند تولید آن، می‌کوشند با نگاه حرفه‌ای و خلاقانه‌ خود، این لحظات ناب را روایت کنند.»

مهلت ارسال آثار و سایر مقررات و جزئیات برنامه‌های این بخش در فراخوان مشخص شده است. فراخوان بخش عکس در سایت جشنواره به آدرس www.fitf.ir قابل دریافت خواهد بود.









صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater