پیش از این قرار بود نمایش‌های "هراکلس 5" و "بازگشت پسر نافرمان" پس از پایان جشنواره فجر تا آغاز سال نو در تماشاخانه ایرانشهر به صورت اجراهای پشت سر هم روی صحنه بروند اما طی توافقی که بین کارگردانان صورت گرفت، این آثار در تعداد اجرایی کمتر ولی یکی بعد از پایان اجرای دیگری روی صحنه می‌روند.

پایگاه خبری تئاتر: ناصر حسینی‌مهر کارگردان نمایش "هراکلس 5" درباره وضعیت اجرای عمومی این اثر نمایشی در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به خبرنگار مهر گفت: این نمایش خیلی سنگین‌تر از نمایش "هملت ماشین" و اثری چند لایه است و بازیگران توانایی دو اجرایی بودن را ندارند. ضمن اینکه دکور "هراکلس 5" در صورت اجرای همزمان با اثری دیگر در سالن استاد سمندریان، برای آماده شدن نیاز به 2 ساعت زمان دارد که این امر هم کار هر دو گروه را سخت می‌کند.

این مدرس و کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه اجرای همزمان دو اثر در یک سالن تنها در زمان برگزاری جشنواره‌ها قابل توجیه است، تأکید کرد: به لحاظ حرفه‌ای یک اثر نمایشی باید به صورت مستقل و بدون همزمانی با نمایشی دیگر روی صحنه برود. بازیگران یک اثر باید پیش از اجرای نمایش در سالن حضور پیدا کرده و خود را برای اجرا آماده کنند ولی اگر قرار باشد دو اثر به صورت همزمان در یک سالن اجرا شوند، فرصت جمع کردن و نصب کردن دکور نمایش‌ها و نظم و برنامه ریزی گروه‌ها را به هم می‌ریزد.

کارگردان نمایش "هراکلس 5" با اشاره به اینکه پیش از این قرار بود این نمایش با نمایش "بازگشت پسر نافرمان" به کارگردانی علی راضی به صورت همزمان بعد از پایان سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تا آغاز سال نو در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه بروند، گفت: طی جلسه‌ای که روز یکشنبه 8 دی‌ماه با حضور رئیس تماشاخانه ایرانشهر و همچنین کارگردان نمایش "بازگشت پسر نافرمان" داشتیم، توافق شد تا نمایش "هراکلس 5" را به صورت مستقل از 17 بهمن تا 6 اسفندماه در سالن استاد سمندریان اجرا کنیم.

حسینی‌مهر ادامه داد: طبق این توافق آقای علی راضی هم نمایش "بازگشت پسر نافرمان" را از 8 اسفندماه در سالن استاد سمندریان روی صحنه خواهد برد.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه تمرینات نمایش حدود چهار ماه است که انجام می‌شود، یادآور شد: با وجود اینکه این مستقل اجرا شدن به دلیل کم شدن تعداد اجراها به ضرر گروه ما خواهد بود اما گروه با تمرکز و نظم بهتری نمایش را اجرا خواهد کرد.