با جمع‌آوری درب ورودی ایستگاه مترو چهار راه ولیعصر(عج) و انتقال آن به خروجی زیر گذر این چهار راه، مجموعه‌ی «تئاتر شهر» فرصتی برای نفس کشیدن پیدا کرد.

پایگاه خبری تئاتر:  خروجی ایستگاه مترو ولیعصر(عج)، شامگاه 12 دی ماه جمع شد و حالا این خروجی به یکی از زیر گذرهای چهار راه ولیعصر منتقل شده است.

به نظر می‌رسد مجموعه‌ی «تئاتر شهر» پس از پشت سر گذاشتن روزهایی سخت که نفس این بنا را به شماره انداخته بود، حالا دوباره نفس می‌کشد.

وضعیت نابسامان محیط پیرامون تئاتر شهر موضوع تکراری ماه‌های قبل بود.

این بنای زیبای دایره‌ای شکل که در این مدت به دلیل ساخت و سازهای محیط پیرامونی‌اش از نظرها پنهان مانده بود، حالا بار دیگر زیبایی خود را به رخ رهگذران چهار راه ولیعصر می‌کشاند.

در یکی دو هفته اخیر مدیران شهرداری و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازدیدهای متعددی از تئاتر شهر داشتند که نتیجه آن جمع شدن خروجی مترو و انتقال آن به خروجی زیرگذر چهارراه ولیعصر و نیز جمع شدن رستوران موسوم به هنرمندان در پارک دانشجو بود و این چنین شد که تئاتر شهر بار دیگر فضایی آزاد برای نفس کشیدن پیدا کرد.

در همین بازدیدها بود که اخیرا، طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران وعده داد که حد فاصل میان مجموعه تئاتر شهر و تالار وحدت به گذر هنرمندان تبدیل خواهد شد تا فضای بین این دو مجموعه هنری، سر و شکلی فرهنگی داشته باشد و گفته شده تندیس و سردیس هنرمندان در این گذر نصب شود.

هنرمندان تئاتر که حالا اندکی آرامش پیدا کرده‌اند، امیدوارند وعده‌های مسوولان برای بازسازی و بهسازی فضای درونی تئاتر شهر نیز زودتر جامه عمل بپوشاند تا این مجموعه که همچنان نماد تئاتر ماست، وضعیتی درخور هنرهای نمایشی، مخاطبان و هنرمندان آن پیدا کند.

بارها این موضوع مطرح شده که بناهایی مانند تئاتر شهر که جزو میراث ملی و فرهنگی ماست، می‌تواند به عنوان یکی از نمادهای مهم شهر تهران، حتی در جذب گردشگران خارجی مؤثر باشد.

از سوی دیگر مدیران هنری بر این باور هستند که این مجموعه باید ردیف بودجه‌ سالانه‌ای برای تعمیرات فضای درونی خود داشته باشد چرا که تعمیر و بازسازی تئاتر شهر موضوعی نیست که یک بار انجام شود و این مجموعه تا مدت‌ها از تعمیر بی‌نیاز باشد بلکه این مجموعه به دلیل حجم بالای مراجعان خود لازم است مدام مورد بازنگری و به‌سازی قرار بگیرد.

بر اساس صحبت‌هایی که پیش از این از سوی مسئولان و مدیر تئاتر شهر اعلام شده تعمیرات جزیی‌تر تا پیش از برگزاری جشنواره‌ی تئاتر شهر انجام می‌شود و بعد از آن، تعمیرات زیربنایی‌تر انجام خواهد شد.

آنچه در این میان به هنرمندان تئاتر آرامش می‌دهد این است که مدیران جدید وزارت ارشاد نیز همچون تئاتری‌ها به این نکته باور دارند که بازسازی پیشین تئاتر شهر در سال 86، اصولی نبوده است و بدون مشورت هنرمندان تئاتر انجام شده اما قرار است در بازسازی جدید، نظر هنرمندان تئاتر مورد توجه قرار بگیرد.