مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان اینکه امروز مخاطب تئاتر را باید جدی گرفت، گفت: نمایش با کیفیت به بازیگر مشهور نیاز ندارد.

 

پایگاه خبری تئاتر: مهدی شفیعی با بیان اینکه حضور بازیگران سینمایی بدون سابقه تئاتر در این حوزه از مباحث حاشیه ای است، تصریح کرد: در تعداد بسیار کمی از آثار نمایشی که هر شب در پایتخت اجرا می شود، تعداد انگشت شماری از کارگردانان دست به انتخاب بازیگران سینمایی بدون سابقه حضور در تئاتر می زنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر نمایشی به لحاظ کیفی مناسب باشد به بازیگر مشهور نیازی ندارد و در غیر این صورت مخاطب تئاتر را از دست می دهد.

شفیعی ادامه داد: بسیاری از کارگردان های که از بازیگران سینمایی یا به اصطلاح مشهور در تئاترهای خود استفاده می کنند مورد استقبال قرار نمی گیرند.

مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان اینکه مخاطب تئاتر امروز را باید جدی بگیریم خاطرنشان کرد: تماشاگر امروز تحصیل کرده و آگاه است و با مطالعه و ارزیابی کیفیت اقدام به انتخاب و تماشای یک تئاتر می کند.
وی افزود: نمی توان عده ای را از ورود به صحنه تئاتر منع کرد و مانع جابجایی هنرمندان در عرصه های هنری شد.

شفیعی خاطر نشان کرد: چهره های زیادی از هنرمندان شاخص و توانمند تئاتر در سال های اخیر در عرصه سینما نیز نقش آفرینی کرده اند و به جرات می توانیم سینمای ایران را در عرصه بازیگری مدیون هنرمندان تئاتر بدانیم.

وی ادامه داد: سینما و تئاتر عرصه های هنری وابسته به یکدیگر هستند و هنرمندان می توانند با حضور فعال در هر دو زمینه به این هنرها کمک کنند.

بهره گیری برخی کارگردانان از چهره های سینمایی مشهور در نمایش ها، انتقاداتی را برانگیخته و عده ای معتقدند چنین اقدامی صرفا با نگاه به گیشه صورت گرفته و اثار به صحنه رفته، خالی از محتوا هستند.






صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater