مدیر بخش بین الملل سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر اعلام کرد که آثار خارجی به صورت مستقیم انتخاب می شوند و اینگونه نیست که آثار تنها از طریق فیلم ارزیابی و انتخاب شوند.

 

پایگاه خبری تئاتر- مهر: آروند دشت آرای مدیر بخش بین الملل سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر درباره وضعیت انتخاب آثار این بخش و اینکه آیا آثار از طریق فیلم ارزیابی و انتخاب می شوند یا به صورت مستقیم، گفت: اکثر آثار برای حضور در بخش بین الملل جشنواره تئاتر فجر به صورت مستقیم انتخاب می شوند زیرا هیچ فستیوال معتبری در جهان نیست که بخواهد آثار خارجی را از طریق فیلم انتخاب کند.

وی اعلام کرد: گروه ها و آثار خارجی هم که خود متقاضی حضور در جشنواره تئاتر فجر بودند و فیلم خود را ارسال کردند نیز مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفتند و بهترین های آنها نیز مدنظر قرار گرفته است.

مدیر بخش بین الملل جشنواره سی و ششم تئاتر فجر درباره هدف گذاری این دوره از جشنواره در انتخاب آثار خارجی، اظهار کرد: هدف گذاری این دوره از جشنواره در بخش بین الملل اینگونه بوده که گروه های خلاقی که تورهای موفقی در کشورها و فستیوال های مختلف داشته اند در جشنواره تئاتر فجر حضور پیدا کنند.

دشت آرای در پایان توضیح داد: معیار ما برای گروه ها میانگین ۳۵ تور است و اگر گروهی کمتر از این تور اجرا داشته باشد، مدنظر قرار نمی گیرد. ما سعی کردیم گروه ها و آثاری را انتخاب کنیم که منعکس کننده و معرف جامعه خود باشند؛ گروه های جوانی که آثارشان خلاق و ایده محور است و وابسته به زبان نیستند.








صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater