مدیر اداره تئاتر گفت: خیابان‌های اطراف این اداره شب‌ها آن قدر تاریک و ناامن می‌شوند که حتی آقایان هم جرات ندارند به تنهایی از این خیابان‌ها گذار کنند.

پایگاه خبری تئاتر: مریم معترف گفت: ساختمان فعلی اداره تئاتر در خیابان «فرصت» شرایط مساعدی ندارد، اتاق‌های این ساختمان برای تمرین گروه‌ها بسیار کوچک و نامناسب است و گروه‌ها با این شرایط به سختی در اداره تئاتر تمرین می‌کنند.

او درباره دیگر مشکلات ساختمان اداره تئاتر در خیابان «فرصت» توضیح داد: خیابان فرصت شب‌ها خیلی تاریک است حتی آقایان هم جرات نمی‌کنند تنهایی به این خیابان بیایند و همین مساله باعث شده هنرمندان و تماشاگران تئاتر برای ورود به اداره تئاتر دچار مشکل و دردسر شوند.

معترف اضافه کرد: از شهرداری درخواست کرده‌ایم دست کم چند پروژکتور درخیابان فرصت بگذارد تا این خیابان کمی روشن شود البته خواهش دیگر ما این است که حداقل چند تابلوی راهنما برای اداره تئاتر درخیابان‌های اطراف نصب شود تا مراجعان راحت‌تر این مکان را پیدا کنند، چون به هر حال اداره تئاتر یک سالن نمایش به نام خانه نمایش هم دارد اما گاهی تماشاگران برای پیدا کردن نشانی آن دچار مشکل می‌شوند، چرا که هیچ تابلوی راهنمایی در خیابان‌های اطراف نصب نشده است.

این هنرمند تئاتر یادآور شد: ساختمان خیابان «فرصت» یک مکان استیجاری است. قرار بود ما به طور موقت و حدود یک سال در این ساختمان مستقر شویم تا ساختمان اصلی اداره تئاتر آماده شود.

معترف درباره نوسازی ساختمان اصلی اداره تئاتر که در خیابان پارس قرار دارد،‌ توضیح داد: یکی دو ماه پیش معاون هنری از این ساختمان بازدید و تاکید کردند ساختمان قبلی حتما نوسازی شود، حتی برآورد بودجه هم خواستند و ما بشدت منتظریم تا زودتر اقدامات عملی برای نوسازی اداره تئاتر انجام شود.

 ساختمان اداره برنامه‌های تئاتر حدود 40 سال سابقه فعالیت دارد، این ساختمان قبلا تعمیر شده اما شرایط آن به گونه‌ای است که باید نوسازی شود، هرچند معاون هنری پیشین در آخرین روزهای مدیریتش قول داد این اتفاق می‌افتد اما ساختمان پیر و فرسوده اداره تئاتر همچنان منتظر است تا وعده‌های مسئولان، عملی شود.