کارگردان «زندگی شیرین با طعم سگی» که در قالب جشنواره تئاتر شهر به صحنه می رود نبود زیرساخت های شهری مناسب را دلیل مورد استقبال قرار نگرفتن پردیس تئاتر تهران از طرف مخاطبان دانست.

 

پایگاه خبری تئاتر- مهر: رضا فرحی که به‌ عنوان کارگردان با نمایش «زندگی شیرین با طعم سگی» در بخش صحنه‌ای ششمین جشنواره تئاتر شهر حضور دارد درباره داستان این اثر گفت: این اثر نمایشی سه شنبه ۵ دی ماه در ۲ نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ در سالن کشاورز پردیس تئاتر تهران به صحنه می رود. این نمایش داستان آقابزرگ، پیرمرد نویسنده‌ای است که در اثر کهولت و بیماری در حالت کما به سر می‌برد. طی این حالت برای وی مکاشفه‌ای رخ می‌دهد و از آنجا که هر کدام از فرزندانش باید به مدت چند روز او را در خانه خود نگهداری کنند، مسایل و مشکلات زندگی آنان در بستر جامعه شهری برملا می‌شود و ...

وی یادآور شد: اصلی‌ترین دغدغه من وجود ناهنجاری‌های رفتاری تحت تاثیر جریانات روز در مناسبات اجتماعی و روابط خانوادگی است که در این نمایشنامه تجلی یافته بود. به‌ عبارت‌ دیگر موضوعات مطرح شده در متن حامد مکملی نویسنده نمایشنامه، ترجمان اندیشه‌های من بود.

کارگردان «زندگی شیرین با طعم سگی» درباره جشنواره تئاتر شهر بیان کرد: هر جشنواره ویترینی است که آثار هنری در آن به مخاطب عرضه می‌شود و برای ارایه اندیشه‌های تازه بستری مناسب فراهم می‌کند که جشنواره تئاتر شهر نیز از این قاعده مستثنا نیست. تنوع موضوعی و جوان‌گرایی از ویژگی های جشنواره تئاتر شهر است و چنانچه حمایت‌های مالی و معنوی مناسب صورت بگیرد و گروه‌های جوان تئاتری در چرخه تولید مستمر و اجرا قرار داده شوند این جشنواره می‌تواند نقش به سزایی در پرورش نسل آتی تئاتر داشته باشد.

فرحی درباره برگزاری جشنواره تئاتر شهر در پردیس تئاتر تهران گفت: به لحاظ تجمیع سالن‌های اجرا در یک مجموعه و امکانات فنی، پردیس تئاتر تهران محل مناسبی برای برگزاری جشنواره است اما نبود زیرساخت‌های شهری مناسب برای دسترسی آسان به این مجموعه موجب شده تا پردیس تئاتر تهران از طرف مخاطبان مورد اقبال قرار نگیرد.

وی درباره اجرای عمومی نمایش توضیح داد: هر نمایشی به‌ قصد اجرا و عرضه به عموم مخاطبان تولید می‌شود که با توجه به موضوع نمایش و به‌ روز بودن داستان آن قطعا در پی اجرای عمومی کار خواهیم بود که امیدواریم شهرداری تهران نیز از اجرای نمایش‌های شرکت‌کننده در جشنواره حمایت کند.

وی در پایان صحبت هایش متذکر شد: حامد مکملی نمایشنامه این اثر را نوشته است و خودم به‌ عنوان کارگردان، طراح صحنه و لباس و بازیگر در این پروژه حضور دارم. محمد ربانی‌پور، سودابه جعفرزاد، مجید عسگری و علیرضا چاووش نیز دیگر بازیگران این نمایش را تشکیل می‌دهند.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از نادر قربانی‌نیا طراح پوستر و بروشور، فرزاد فره‌وشی مولتی‌مدیا، مصطفی فرج‌زاده عکاس، محمد سلطانی ساخت دکور و زهرا بهرامی دوخت لباس.

نمایش «زندگی شیرین با طعم سگی» ۵ دی ماه در ۲ نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ در سالن محمدعلی کشاورز پردیس تئاتر تهران به صحنه می رود.











صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater