با نهایی شدن فهرست برگزارکنندگان کارگاه در سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، جدول کارگاه‌ها تکمیل شد. علاقمندان می‌توانند برای حضور در این کارگاه‌ها ثبت‌نام کنند.

 

پایگاه خبری تئاتر: کارگاه‌ها یا ورک‌شاپ‌ها، همیشه بخش مهمی از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بودند. فرصتی برای علاقه‌مندان و هنرجویان ایرانی تا بتوانند با اساتید و هنرمندان حرفه‌‌ای تئاتر در عرصه بین‌الملل آشنا شوند و از آن‌ها بیاموزند.

بخش بین ­الملل سی و ششمین جشنواره بین­ المللی تئاتر فجر، قصد دارد امسال این ورک‌شاپ‌ها را در حیطه‌های مختلفی برگزار کند. برگزارکنندگان این دوره از پرتغال، یونان، فرانسه و برزیل خواهند بود. جشنواره تئاتر فجر بدین وسیله از علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این ورک‌شاپ‌ها دعوت می‌کند تا با دبیرخانه جشنواره تماس بگیرند.

جزییات ورک‌شاپ‌ها به شرح زیر است:





 

کارگاه روح رامشگر جاسم هیندی - فرانسه

این ورکشاپ برای سازندگان، طراحان و علاقه‌مندان به ترکیب رسانه­های مختلف هنری با یکدیگر مناسب است؛ به ویژه کسانی که می­خواهند بدانند جایگاه صدا در اجرا کجاست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد.

 

کارگاه ایده و احمق جاسم هیندی فرانسه

هدف این کارگاه، آشنایی با کار کردن با ایده­ها است؛ به ویژه آن دست از ایده­ها که توسط فلسفه معاصر به وجود آمده­اند. چشم­انداز این کارگاه کشمکشی تاریخی است که میان ایده و بدن وجود داشته است. این ورکشاپ با ایده یک احمق پیش برده خواهد شد، شخصیتی که در جهان ایده­ها سفر می­کند و با این وجود به غرابت کالبد جسمی خود چسبیده است.

 

کارگاه تمرینات غیرممکن کارولینا مندونکا برزیل

 ایده یک تمرین غیرممکن که می­خواهد حرکاتی از ایده­های غالب را گسترش دهد و فرم­های دیگری از رابطه را منعکس کند. هدف این ورک‌شاپ فعال کردن عامل­های تولید کننده و فضاساز است که به نخستین و جزئی­ترین ژست­ها بعد مرئی می­دهند.

 

 کارگاه شیرجه به ناشناخته­ها پاتریشیا آپرگی یونان

در این ورکشاپ تاثیرات متن و تصویر و بدن بر هم مورد مطالعه قرار خواهند گرفت. این کارگاه برای کسانی است که می­خواهند اطلاعاتشان را در مورد تولید حرکات خالص و واقعی افزایش دهند.

 

کارگاه نوآوری در نورپردازی واسیلیس آپوستولاتوس یونان

 این ورکشاپ مقدمه­ای است برای طراحی نور (با امکانات موجود)، و می‌تواند برای کسانی که به تازگی می‌خواهند وارد این عرصه شوند مفید باشد. این ورکشاپ همچنین برای طراحان نور، تکنسین­ها، تولید­کننده­ها، کارگردانان و دانشجویان مفید خواهد بود.

 

کارگاه شجاعت آنتونیو پدرولوپز پرتغال

این کارگاه یک کارگاه تجربی است که در طی آن با به کارگیری بازی و حرکات موزون که به تئاتر و اجرا مرتبط است، شجاعت افراد را برای حضور در صحنه و استفاده از صدا و بدن خود برای بیان می­آزماید. بازیگران، کارگردانان و طراحان حرکت تئاتر می­توانند از این ورک‌شاپ استفاده کنند. همین‌طور کارگردانان و نویسندگان، برای اینکه بدانند چه امکاناتی در صحنه می­توانند ایجاد کنند.

 

کارگاه فضای باز کمپانی پادینگ فرانسه

سوالاتی که در این کارگاه پاسخ داده می­شوند، از این قبیل هستند: چگونه در فضای عمومی یک شهر بتوانیم داستان­های افراد را ببینیم و زندگی کنیم؟ چگونه می­توانیم در قالب یک جمع در خدمت یک کاراکتر فردی باشیم و بالعکس؟ چگونه شهر می­تواند سطوح مختلف درک ما از مشاهده و صدا را به طرز چشمگیری افزایش دهد؟

 

آنتیگون : حق سخن جرجیا کاکوداکی یونان

 ورک‌شاپی آموزشی است که به جستجو در ایده­ها و کشمکش­های آنتیگون سوفوکل می­پردازد. هدف این کار تشویق مبتدیان تئاتر به پیدا کردن صدای شخصی و درونی خودشان است.

 

ماسک و بداهه در کمدی یونان باستان سیموس کاکالاس یونان

خدمتکار در درام یونان باستان یک "دیگری" است. کسی که هیچ حقی برای تصمیم­گیری برای خودش ندارد. این کارگاه به تعمق در کاراکتر خدمتکار از طریق روش شناسی سیموس کاکالاس، در طی کنش و واکنشی که بین کاراکتر و مخاطب وجود دارد، می­پردازد. و بر نمایشنامه "آخارنی‌ها" نوشته آریستوفان تمرکز می‌کند.

علاقه‌مندان به ثبت نام در این ورک‌شاپ‌های می‌توانند از تاریخ 9 تا 20 دی، از ساعت 12 تا 16 عصر با دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر، بخش بین‌الملل، با شماره 02166754696 تماس بگیرند. اطلاعات داوطلبان، از جمله رزومه، تاریخ تولد، تحصیلات و فیش واریزی ثبت نام باید به شماره تلفن همراه 09395534608 در تلگرام یا به آدرس ایمیل Info.int.affairs@Fitf.ir فرستاده شود. لازم به ذکر است که اصل فیش واریزی باید نزد افرادی که ثبت نام می‌کنند بماند و بعدا به دبیرخانه تحویل داده شود.

  ظرفیت این ورک‌شاپ‌ها محدود است، و اولویت با دانشجویان و افرادی خواهد بود که زودتر ثبت نام کنند.

شماره حساب:

187-850-995-9955-1

به نام: انجمن هنرهای نمایشی ایران (بانک اقتصاد نوین)











صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater