نمایش «شِرتولوژی» از کشور فرانسه به کارگردانی ژروم بل در ۴ و ۵ بهمن‌ماه، ساعت ۱۶ در سالن سایه مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود.

 

پایگاه خبری تئاتر: ژروم بل متولد 1964 طراح حرکت فرانسوی است که برای سبک شخصیت‌پردازانه‌اش در طراحی حرکت، مشهور به نارقصانه، با اجرای «نمایش باید ادامه پیدا کند» شناخته می‌وشد.

«شرتولوژی» بل نخستین بار در 1997 در لیسبون اجرا شده و براساس اجراهای متعدد ژروم بل در سراسر دنیا در موزه‌ها و سالن‌های تئاتر شکل گرفته است.

«شرتولوژی» اولین اثر ژروم بل، کارگردان و طراح حرکت فرانسوی در همکاری با BMW Tate Live: Performance Room، یک برنامه پخش شده بری فضای وب بود. و اجرای BMW Tate Live آن در سال 2012 صورت گرفت و بار دیگر در سال 2015 در Tate اجرا می‌شود.

موضوع شرتولوژی  ساختارها در گذر زمان، تصاویر در فضاست که از طریق استقرار انسان‌ها و تی‌شرت‌‌ها در ترکیب و چینش کنار یکدیگر و لباس پوشیدن و پدیدار شدن در مقابل انظار مخاطب بیان می‌شود. این کار گفتگوی تکه تکه‌ای است از شعارهایی که روی تی‌شرت‌هایی که در همسایگی هم به سر می‌برند نوشته شده است. تی‌شرت‌های دست دوم انباشته از شعارها، آرم‌ها، آیکون‌ها و تصاویری از فرهنگ سرمایه‌داری بین‌المللی منسوخ شده‌اند‌، شعارها برای محصولات یا ایده‌هایی که خوب به یاد نمی‌آیند، شماره‌ها و تاریخ‌ها، جوک‌ها،‌چهره‌ها و ‌هشدارها.

بل سال گذشته نیز برای برگزاری یک سخنرانی با عنوان «ژروم بل به روایت ژروم بل» در نوزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی به ایران سفر کرده بود. بل تحت تأثیر پینا باوش و آن ترزا دی کیرسمیکر به تحصیل در رشته کورئوگرافی پرداخت و برای طراحانی چون آنجلینا پرلیساژ، رجیز ابادیا، دانیل لری و کاترینا سانا کار کرده است. او 12 سال با فردریک سیگه در حوزه غیررقاصانه کار کرده است تا به چهره مطرح این جریان بدل شود.

سی وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر،‌به دبیری فرهاد مهندس‌پور از 28 دی‌ماه تا 9 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.






صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater