مدیر بخش بین‌الملل سی‌و‌ششمین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به حمایت‌های مهدی شفیعی از انجام ایده‌های تازه خود، برگزاری رزیدنسی‌های جشنواره را یک اتفاق مهم و آینده‌ساز در تئاتر ایران عنوان کرد.
 
 
پایگاه خبری تاتر: در حاشیه بازدید مهدی شفیعی مدیر کل انجمن هنرهای نمایشی از رزیدنسی‌های جشنواره تئاتر فجر، آروند دشت‌آرای برگزاری این رزیدنسی‌ها را یک اتفاق مهم در تئاتر ایران عنوان کرد و گفت: تئاتر ایران تا به حال تجربه برگزاری این رزیدنسی را نداشته است و اگر در این دوره هم حمایت آقای شفیعی نبود، ما توانایی برگزاری چنین رویدادی را نداشتیم.
 
دشت‌آرای در ادامه بیان کرد: در این رزیدنسی‌ها هنرمندان تقریبا شناخته شده ایرانی در کنار هنرمندان حرفه‌ای کشورهای دیگر قرار گرفته‌اند و قرار است 8 تا 10 روز در کنار هم به تبادل اطلاعات و گفت‌و‌گو بپردازند. این وضعیت فرصتی را ایجاد می‌کند که آنها پیشنهاداتی را برای تولید تئاتر به ایران و کشور خود بدهند. 
 
مدیر بخش بین‌الملل سی‌و‌ششمین جشنواره تئاتر فجر با بیان اینکه مخاطب این برنامه اهالی تئاتر هستند، توضیح داد: این رویداد یک سرمایه‌گزاری برای آینده تئاتر ماست که در آن هنرمندان جوان فرصت ارتباط مستقیم با هنرمندان غیر ایرانی را پیدا کرده‌اند. چنین ارتباطاتی بین هنرمندان ایران و نقاط دیگر جهان می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد تولیدات مشترک، کارهای بینا فرهنگی و تبادل تئاتر ایران با تئاتر دنیا باشد.
سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از بیست و هشتم دی لغایت نه بهمن ماه به دبیری فرهاد مهندس پور در هفت بخش تخصصی شهر تهران و برخی از مراکز استان ها برگزار می شود. امسال مدیر بخش بین‌الملل جشنواره آروند دشت آرای‌است.






صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater