به دلیل استقبال مخاطبان از اجرای محیطی-گردشی "ریموت تهران" این نمایش تنها برای روز دوشنبه، نهم بهمن‌ماه تمدید شد.


پایگاه خبری تئاتر: مخاطبان بسیاری برای حضور در اجرای متفاوت کمپانی ریمینی پروتکل با دبیرخانه جشنواره تماس گرفته و درخواست تمدید این اجرا را داشتند. به همین خاطر، ٱین اجرا تنها در دو سانس ۱۰ و ۱۴ روز دوشنبه تمدید شد. ظرفیت تعداد تماشاگران "ریموت تهران" محدود است و طبیعتا کسانی که زودتر اقدام به تهیه بلیت اجراهای تمدید شده کنند، می‌توانند با این نمایش در سطح شهر همراه شوند.

نمايش «ريموت تهران» يكي از سری اجراهاي پروژه ريموت X ، توليد كمپاني «ريمينی پروتكل» با همكاری HAU برلین است كه تا كنون در بسياری از شهرهای جهان از جمله ميلان، مسكو، لندن،‌ پاريس، برلين و شهرهاي ديگر آلمان اجرا داشته و در تمام آنها با استقبال خوبی مواجه شده است. نمايشنامه و كارگرداني اوليه اثر را اشتفان کائگی به عهده داشته و تحقيق،‌نگارش و كارگرداني ريموت تهران را يورگ کارنبوئر انجام داده است.

اين اثر در جشنواره‌های متعددی چون تئاترفرمن هانوفر،‌ تئاتر اسپكتال زوريخ و آوينيون فرانسه حضور داشته و توانسته است فاند فرهنگی را از برلين دريافت كند. در پروژه ريموت X گروهی محدود «متشكل از تماشاگران» با هدفون‌هایی در گوششان مسيري طولاني در شهر را، كه در آن چيدمان‌هايي انجام شده است، طي مي‌كنند. از هدفون‌ها دستورالعمل‌های مبنی بر هماهنگي افراد پخش میشود. رویارویی با این هوش مصنوعی گروه را به اجرايی برای كسب تجربه‌ای از «خودشان» هدايت میكند؛ این که تصمیمات جمعی چگونه اتخاذ می‌شوند.

این که وقتی توسط الگوریتم‌ها هدایت می‌شویم، از چه کسی پیروی میکنیم؟ مردم که يكدیگر را نگاه می‌کنند، دارند تصمیمات فردی میگیرند و با این وجود کماکان عضو گروه هستند. این سفر در شهر ادامه پیدا میکند، تا جایی که شبیه به یک فیلم جمعی میشود. پروژه ریموت موضوعاتی چون هوش مصنوعی، دادههای کلان و پیشبینی پذیر بودن رفتار ما را به چالش می‌کشد.

"ریموت تهران" در حدفاصل پارک شفق و چهارراه ولیعصر، از دومین روز جشنواره، هر روز در دو سانس میزبان مخاطبان و علاقه‌مندان بوده است.



 



کانال پایگاه خبری تئاتر:  https://t.me/onlytheater

صفحه اینستاگرام پایگاه خبری تئاتر: https://www.instagram.com/theater.theater






صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater