کارگردان نمایش «آش سرخ پشت پا» با اشاره به راه نیافتن نمایشش در جشنواره‌ی تئاتر فجر گفت: یک روز به وقت‌اش حرف‌هایم را در این‌باره خواهم زد.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش « آش سرخ پشت‌پا» کار خسرو امیدی که روایتگر زندگی یک لوطی در محله پامنار تهران است، این روزها در حوزه هنری روی صحنه است.

خسرو امیری، کارگردان و نویسنده این نمایش به ایسنا گفت: حدود پنج سال پیش پژوهشی را درباره زبان‌های عامه ایرانی انجام دادیم، این پژوهش به شیوه‌های گفتاری قدیم در ایران و تهران پرداخته است که قرار است در قالب یک کتاب منتشر شود.

او افزود: تصمیم گرفتیم قسمتی از این پژوهش را در قالب یک تئاتر به صحنه بیاوریم که در نهایت «‌آش سرخ پشت پا» شکل گرفت.

این کارگردان درباره داستان این نمایش ادامه داد: « آش سرخ پشت پا» درباره زندگی یک لوطی در محل پامنار تهران است، شخصیت این لوطی در عین پیچیدگی‌هایی که دارد بسیار شیرین است.

امیری افزود: این نمایش یک کار تک بازیگر و مبتنی بر مونولوگ است اما با این وجود نمایش بسیار فعال و پرتحرک است.

کارگردان «آش سرخ پشت پا» در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به کنار گذاشتن این نمایش از جشنواره تئاتر فجر تصریح کرد: نمایش ما به عنوان کار اول برای اجرا در جشنواره تئاتر فجر از سوی حوزه هنری معرفی شد اما به خاطر این که ما جنس‌مان نمی‌خورد و کلام‌مان آشنا نبود و بلد نبودیم با دبیرخانه جشنواره کانال بزنیم از جشنواره تئاتر فجر کنار گذاشته شدیم و حذف شدیم.

امیری ادامه داد: من هیچ وقت اشک‌های بازیگرم را برای این اتفاق فراموش نمی‌کنم و یک روز به وقت‌اش حرف‌هایم را در این باره خواهم زد.

کوروش شاهونه تنها بازیگر «‌نمایش آش سرخ پشت پا» است. همچنین شکوفه قنبری طراحی صحنه و لباس را برعهده دارد.

این نمایش تا 13 بهمن هر روز ساعت 18:30 در تماشاخانه‌ی «ماه» حوزه هنری اجرا می‌شود.