کارگردان «هدیه اسرار آمیز» با اشاره به ویژگی های این نمایش عنوان کرد این اثر هر مخاطبی را در هر سن و سالی به خود جذب می کند.

 

پایگاه خبری تئاتر- مهر: میثم یوسفی کارگردان نمایش «هدیه اسرار آمیز» درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: نمایش «هدیه اسرار آمیز» در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه است و خوشبختانه تا امروز استقبال خوبی از کار شده است. مخاطبان این اثر نمایشی از هر قشر و سنی هستند چون کودکان به همراه والدین شان به دیدن نمایش می نشینند و کار قابلیت این را دارد که از افراد ۴ ساله تا ۴۰ ساله را به خود جذب کند.

وی درباره ویژگی های نمایش توضیح داد: «هدیه اسرار آمیز» اثری عروسکی محسوب می شود که در ۲ صحنه هم از حضور بازیگران بهره برده ایم. اکثر عروسک ها تاپ تیبل و دوبعدی هستند که البته از سایه بازی ها هم در نمایش استفاده می شود.

وی متذکر شد: این اثر نمایشی بر اساس نمایشنامه «دوازده ماه سال نو» اثر ساموئل مارشاکو نوشته شده و ما برای اجرای عمومی اقتباسی از متن اصلی را به صحنه می بریم تا حال و هوای کار با فضای ایران نزدیک باشد به عنوان نمونه در نمایش، کریسمس تبدیل به شب یلدا شده است که البته توجه به طبیعت و معرفی چهارفصل به بچه ها و ارتباط آنها با محیط اطراف و موجودات دیگر از ویژگی های این نمایش است که در متن اصلی هم وجود داشت. تلاش کردیم به کمک تصویرسازی و نورپردازی فضای انسانی مد نظر را به مخاطبان منتقل کنیم.

یوسفی در پایان صحبت هایش بیان کرد: فضاسازی رویایی و فانتزی از ویژگی های یک نمایش عروسکی است و ما نیز در این نمایش تلاش کردیم مخاطبان از این طریق با اثر همذات پنداری کنند. چون متن اصلی بسیار دیالوگ محور بود در اجرا از تعداد دیالوگ ها کم شده و برای جذاب شدن بیشتر اثر بر تصویرسازی کار افزوده شده است.

نمایش «هدیه اسرار آمیز» تا پایان اردیبهشت ماه ساعت ۱۸:۳۰ در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: در شب تولد شاهزاده، جارچیان در شهر جار می‌زنند که هر فردی بتواند در شب یلدا گل پامچال بهاری برای شاهزاده بیاورد یک سبد طلا جایزه می‌گیرد ... .

مریم آشوری، علی باروتی، عاطفه بحرالعلوم طباطبایی، مریم تهرانی، هدیه حاج‌طاهری و هانی حسینی بازی‌دهندگان عروسک نمایش «هدیه اسرارآمیز» هستند.



 

انتقاد یک بازیگر به عملکرد خانه تئاتر/ خانه ای که امن نیست

تصویب یک جایزه ویژه برای تئاترهای عروسکی/ برگزیده های جشن عروسکی شناخته شدند

سومین یادمان استادمحمد برگزار می شود/ چاپ ۱۴ نمایشنامه در ۶ مجلد

از لزوم بازنگری در اساسنامه خانه تئاتر تا یک میل مبهم

سمندریان چگونه ترجمه می کرد؟

مجید گیاه‌چی: اساسنامه خانه تئاتر پس از 18 سال نیاز به تغییر دارد

مراسم بزرگداشت مهرداد ابروان برگزار شد/ مردی که با مرگ شوخی کرد

جوایز تونی نامزدهایش را شناخت/ معرفی برترین‌های نمایش آمریکا

ساخت یک سالن تئاتر با بامبو + عکس

حدود 3 میلیارد تومان مطالبات تئاتر استان‌ها

تئاتر؛ به معنای واقعی کلمه

مه‌آلودگی روابط آدم‌ها یا برزخی بودن یک زن

«در ستایش یا نکوهش میانمایگی؟»

نظام آباد؛ پازل ناتورالیستی تلخ

حذف مدرسان و بازگشت به تئاتر دانشجویی

«زهرماری»/ همچون یک میراث شوم خانوادگی

اتوبان نواب، خیانت جامعه تحصیل‌کرده ما به شهر تهران است

امیر دژاکام: کارگر درد مشترک مردم است اما نمایش از آن دور افتاده

حالا ستاره‌هاي تئاتري پرفروش شده‌اند

چراغ خطر نمايشي‌ها سريع روشن مي‌شود

«خرده‌ روایت‌های مچاله‌شده» منتشر شد

بهناز جعفری به خانواده شاه لیر پیوست

«نمی‌تونیم راجع بهش حرف بزنیم» به مالزی می‌رود

هوشنگ آزادی‌ور درگذشت

«ترمینال ۱۷» رونمایی می‌شود

«دانشگاه شریف» در اداره تئاتر

«دیابولیک، رومئو و ژولیت» رکورددار تماشاخانه ایرانشهر شد

تئاتر خصوصی جای تئاتر جریان‌ساز را می‌گیرد!

«تقدیربازان» به نمایشگاه کتاب می‌آید

حضور "من یه زنم صدامو میشنوین؟" در جشنواره‌ آلمان

تئاتر فجر دارای آیین نامه شد

کتاب «تئاتر، ایران و غرب» منتشر شد