کارگردان «هدیه اسرار آمیز» با اشاره به ویژگی های این نمایش عنوان کرد این اثر هر مخاطبی را در هر سن و سالی به خود جذب می کند.

 چارسو پرس: مهر: میثم یوسفی کارگردان نمایش «هدیه اسرار آمیز» درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: نمایش «هدیه اسرار آمیز» در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه است و خوشبختانه تا امروز استقبال خوبی از کار شده است. مخاطبان این اثر نمایشی از هر قشر و سنی هستند چون کودکان به همراه والدین شان به دیدن نمایش می نشینند و کار قابلیت این را دارد که از افراد ۴ ساله تا ۴۰ ساله را به خود جذب کند.

وی درباره ویژگی های نمایش توضیح داد: «هدیه اسرار آمیز» اثری عروسکی محسوب می شود که در ۲ صحنه هم از حضور بازیگران بهره برده ایم. اکثر عروسک ها تاپ تیبل و دوبعدی هستند که البته از سایه بازی ها هم در نمایش استفاده می شود.


وی متذکر شد: این اثر نمایشی بر اساس نمایشنامه «دوازده ماه سال نو» اثر ساموئل مارشاکو نوشته شده و ما برای اجرای عمومی اقتباسی از متن اصلی را به صحنه می بریم تا حال و هوای کار با فضای ایران نزدیک باشد به عنوان نمونه در نمایش، کریسمس تبدیل به شب یلدا شده است که البته توجه به طبیعت و معرفی چهارفصل به بچه ها و ارتباط آنها با محیط اطراف و موجودات دیگر از ویژگی های این نمایش است که در متن اصلی هم وجود داشت. تلاش کردیم به کمک تصویرسازی و نورپردازی فضای انسانی مد نظر را به مخاطبان منتقل کنیم.


یوسفی در پایان صحبت هایش بیان کرد: فضاسازی رویایی و فانتزی از ویژگی های یک نمایش عروسکی است و ما نیز در این نمایش تلاش کردیم مخاطبان از این طریق با اثر همذات پنداری کنند. چون متن اصلی بسیار دیالوگ محور بود در اجرا از تعداد دیالوگ ها کم شده و برای جذاب شدن بیشتر اثر بر تصویرسازی کار افزوده شده است.

نمایش «هدیه اسرار آمیز» تا پایان اردیبهشت ماه ساعت ۱۸:۳۰ در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صحنه می‌رود.


در خلاصه داستان این نمایش آمده است: در شب تولد شاهزاده، جارچیان در شهر جار می‌زنند که هر فردی بتواند در شب یلدا گل پامچال بهاری برای شاهزاده بیاورد یک سبد طلا جایزه می‌گیرد ... .

مریم آشوری، علی باروتی، عاطفه بحرالعلوم طباطبایی، مریم تهرانی، هدیه حاج‌طاهری و هانی حسینی بازی‌دهندگان عروسک نمایش «هدیه اسرارآمیز» هستند.