مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان اینکه انتظار می‌رفت که رسانه ملی توجه عمیقی به جشنواره تئاتر فجر داشته باشد، گفت: همکاری سازمان صدا و سیما با تئاتر می‌تواند به راحتی هنر نمایش را در اختیار مردم قرار دهد و اسباب ماندگاری آن را فراهم سازد.

پایگاه خبری تئاتر:  حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی در خصوص بی‌توجهی سازمان صدا و سیما به مقوله تئاتر به ویژه جشنواره تئاتر فجر اظهار داشت: به هر صورت ما تنها متولی تئاتر نیستیم و تئاتر به عنوان چراغ راه مجموعه‌های فرهنگی‌ کشور محسوب می‌شود. انتظار داشتیم فعالیت‌های عمیقی در خصوص تئاتر در رسانه ملی صورت می‌گرفت.

* امیدوار بودیم با توجه به جلسه آقای ضرغامی با هنرمندان حمایت‌ها تسری پیدا کند

وی به جلسه اخیر رئیس سازمان صدا و سیما با اهالی تئاتر اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به وعده‌های حمایتی که آقای ضرغامی برای حمایت از تئاتر در تلویزیون ارائه دادند، انتظار می‌رفت که این توجه تسری پیدا کند و کمک بیشتری به بچه‌های تئاتر صورت گیرد.

طاهری بیان داشت: در سی و دومین تئاتر فجر آثاری وجود دارد که حاصل خلاقیت جوانانی هستند که انتظار می‌رفت مورد توجه قرار گیرد. البته انتظار ما تنها در حوزه تعریف و تمجید از جشنواره تئاتر فجر نیست، بلکه تمایل داریم مورد نقد نیز قرار گیریم.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی ایران تصریح کرد: یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند مخاطب‌سازی برای تئاتر کرده و به اقتصاد اهالی آن کمک کند، رسانه ملی است. تلویزیون می‌تواند تئاتر را به راحتی در اختیار مردم بگذارد و موجب رشد آن شود. درخواستی که از رسانه ملی داریم، این است که توجه بیشتری با ساز و کارهای عمیق و فکر شده به تئاتر داشته باشند. همانطور که ما وظیفه داریم گروه‌های مختلف ایرانی و خارجی را در سراسر کشور برای مردم به معرض نمایش بگذاریم، رسانه ملی نیز می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

طاهری با بیان اینکه اهالی تئاتر به توجه معنوی رسانه ملی نیاز دارند، گفت:‌ اهالی تئاتر توجه اقتصادی در وهله اول مدنظرشان نیست، بلکه بیش از هر چیز نیاز به توجهی معنوی دارند.

* همکاری صدا و سیما با تئاتر زمینه مردمی شدن هنر نمایش را فراهم می‌کند

وی در ادامه از همکاری رادیو به ویژه رادیو نمایش قدردانی کرد و اظهار داشت: همکاری رادیو با هنر نمایش می‌تواند بیش از این باشد، همچنین بخش‌های خبری تلویزیون نیز با دامن زدن به شور اهالی تئاتر همگام با آموزش عالی و وزارت آموزش و پرورش می‌تواند شعار تئاتر برای همه را محقق سازد. به نظرم با توجه به آشنایی مختصری که در سالیان دراز با تلویزیون بدست آوردم و شناختی که نسبت به حوزه تئاتر داشتم، اگر این دو مقوله دست به دست هم دهند، می‌توانند زمینه مردمی شدن هنر تئاتر را فراهم سازند.

* تدوین برنامه‌ای برای همکاری رسانه ملی با مرکز هنرهای نمایشی در آینده نزدیک

مدیرکل هنرهای نمایشی به برنامه‌ای برای همکاری سازمان صدا و سیما با تئاتر اشاره کرد و گفت: بزودی برنامه‌ای جامع و در این حوزه به سازمان صدا و سیما ارائه می‌دهیم و امیدواریم با مشارکت این سازمان در آینده رسانه ملی نقش مهمی را در مساعدت معنوی و اقتصادی و اهالی تئاتر کند. از طرف دیگر رسانه ملی می‌تواند کمک کند تا یک اجرا پس از پایانش ثبت و بار دیگر دیده شود. پیش از این جناب آقای ضرغامی علاقه شخصی و لطف خود را در جلسه‌ای که با هنرمندان تئاتر داشت، نسبت به این هنر ابراز نموده است که امیدواریم در آینده نزدیک این موضوع وارد فاز اجرایی شود.


منبع: خبرگزاری فارس