نمایش «هومو ریباس» که اثری بی‌کلام و مبتنی بر حرکات بدن است در حالی در جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفت که در لحظاتی طناب یکی از بازیگران که از سقف سالن آویزان بود، دچار مشکل شد.

پایگاه خبری تئاتر:  نمایش «هومو ریباس» به کارگردانی یاسر خاسب 8 بهمن در شرایطی در تالار «حافظ» به صحنه رفت که قرار بود در نوبت اول ساعت 18 اجرا شود اما ظاهرا به دلیل آماده نبودن گروه و برخی مسائل فنی نمایش با یک ساعت و نیم تاخیر و در ساعت 19 و 30 دقیقه اولین اجرای خود را آغاز کرد.

شیوه اجرایی این نمایش که کاری بی‌کلام و مبتنی بر حرکات سخت و پیچیده بدن است، به گونه‌ای است که دو نفر از بازیگران به وسیله طناب از سقف آویزان هستند و باید بازی‌شان را در هوا و به وسیله بالا و پایین شدن طناب انجام دهند.

اما در میانه نمایش طناب یکی از بازیگران برای لحظاتی دچار پیچ خوردگی شد که یاسر خاسب کارگردان نمایش که خودش در صحنه به عنوان بازیگر حضور داشت‌ و یکی از طناب‌ها هم به او وصل بود،‌ با جابه جایی خود و به کمک عوامل پشت صحنه که مشغول بالا و پایین کردن طناب‌ها بودند و البته با تشویق و همراهی تماشاگران بعد از لحظاتی این مشکل برطرف شد.

همچنین در میانه‌های اجرای این نمایش، علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیدن این اجرا آمد.

نمایش «هوموریباس» که می‌توان می‌گفت کاری است که تا حدود زیادی مبتنی بر طراحی صحنه و امکانات پیچیده اجرایی است نیازمند سالن و فضای کاملا استانداردی است که بتواند اجرای خود را با آرامش و بدون نگرانی برای خود گروه و تماشاگران انجام دهد. البته گروه اجرایی «هوموریباس» تمام تلاش و انرژی خود را برای اجرای این کار به بهترین شکل آن انجام داده است.

همچنین لوریس چکناوریان از هنرمندان حاضر در اجرای این نمایش بود.

 نمایش «هوموریباس» روز گذشته 8 بهمن ماه در دو نوبت در تالار حافظ در بخش مهمان و مسابقه بین الملل سی و دومین جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفت.