آخرین شب اجرای نمایش «ملپامنی» به کارگردانی بابک مهری در تماشاخانه «آو» در حالی به صحنه رفت که قطع برق شهری موجب شد گروه کار خودش را زیر نور شمع و فانوس آغاز کند.

پایگاه خبری تئاتر: تماشاخانه آو، یک آب‌انبار قدیمی در تهران که محل اختصاصی اجراهای گروه نمایشی به‌همین نام است، در سی‌ودومین جشنواره تئاتر فجر سه اجرا داشت. اجرای نمایش «ملپامنی» که چند ماه پیش در همین تماشاخانه اجرای عمومی داشته است.

اما آخرین شب اجرای این نمایش در شامگاه هشتم بهمن‌ماه جاری با قطعی برق بخشی از حد فاصل میدان فاطمی و میدان گل‌ها، مواجه شد. از این رو، گروه نمایشی آو با کمی تاخیر تصمیم گرفت با تهیه شمع‌هایی و همچنین با استفاده از فانوس‌هایی که در اجراهای این گروه نمایشی استفاده می‌شود، مخاطبان را برای دیدن نمایش خود دعوت کردند.

ملپامنی یکی از اساطیر یونان و از دختران میوز زئوس است که در اجرای گروه آو، با تلفیق با اسطوره‌های ایرانی همچون سیاوش و همچنین رویدادهای تاریخی همچون واقعه‌ی عاشورا، اجرایی موزیکال را از جمع حاصل موسیقی شاد، حزن‌انگیز، حماسی، مذهبی و مدرن با ترکیبی از حرکات بدن به خود دید.

این گروه نمایشی، سال گذشته نیز افسانه‌ی گیلگمش را در شکلی مشابه، در همین تماشاخانه در جشنواره تئاتر فجر به صحنه برد.

دیگر نکته‌ی جالب آخرین شب اجرای نمایش ملپامنی این بود که در لحظات آغازین آن و در زمانی که جمع یک‌صدا نام زئوس، خدای خدایان را صدا زدند، برق سالن وصل شد.

گروه نمایشی آو چند روز پیش هم در یک همکاری با گروه نمایشی مشابهی که در یکی از قلعه‌های تاریخی لهستان نمایش اجرا می کنند، در به صحنه رفتن نمایش pythian oratorio به کارگردانی «ولادمیر استانیفسکی» در قالب سی‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، در تالار وحدت شرکت کرد.