بسیاری از مردم اصلا مطلع نمی‌شوند چه نمایشی در تئاترشهر مشهد یا دیگر سالن‌ها روی صحنه رفته است. بعضی هنوز متوجه نشده‌اند که سالن تئاترشهر در چه محلی قرار دارد.

پایگاه خبری تئاتر:  مهسا غفاریان که موفق شده از شهر مشهد به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا کند، درباره شرایط و امکانات موجود در این شهر گفت: فکر می‌کنم می‌توانیم مشهد را به عنوان یکی از قطب‌های تئاتر کشور محسوب کنیم و اعتقاد دارم روند رشد هنر نمایش در مشهد رو به جلو گام برمی‌دارد. اما چیزی که بسیار به آن نیاز داریم تبلیغات و اطلاع‌رسانی صحیح در مورد اجرای آثار نمایشی است که در سالن‌های موجود به صحنه می‌روند.

این هنرمند جوان به استقبال مردم مشهد از آثار نمایشی اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از مردم اصلا مطلع نمی‌شوند چه نمایشی در تئاترشهر مشهد یا دیگر سالن‌ها روی صحنه رفته است. بعضی از مردم حتی هنوز متوجه نشده‌اند که سالن تئاترشهر مشهد در چه محلی قرار دارد. در حالی که تجربه نشان داده مردم این شهر یکی از بزرگترین حامیان گروه‌های نمایشی هستند و به محض کسب اطلاع از زمان و محل اجرای آثار به تماشای آن‌ها می‌نشینند و استقبال می‌کنند.

وی ضمن ارائه توضیحاتی درباره برگزاری جشنواره تئاتر در مشهد تصریح کرد: برگزاری جشنواره تئاتر فجر در مشهد و همچنین برگزاری جشنواره‌‌ی منطقه‌ای کمک شایانی به بالا رفتن سطح کیفی آثار و رقابت گروه‌ها کرده است. اما به هر برنامه‌ای به هرحال کاستی‌هایی دارد که به مرور مشخص می‌شود و مسئولان باید برای رفع آن تلاش کنند.

کارگردان نمایش «2 بر 1 به نفع بارسلونا» ادامه داد: به عنوان نمونه گروه‌ها از نظر امکانات تمرین با مشکلاتی مواجه هستند. ما نیز برای حضور در جشنواره استانی تا حدودی محدودیت محل تمرین داشتیم. به طور کل می‌توان گفت مشهد در مقایسه با تهران امکانات چندانی در اختیار ندارد که امیدوارم این کمبودها به ویژه در زمینه پلاتوی تمرین برطرف شود.

غفوریان در پایان حمایت مالی و توجه بیشتر به تبلیغات را از ضروری‌ترین نیازهای تئاتر مشهد دانست و درباره اجرای عمومی کار خود گفت: از نظر آموزش هم با کاستی‌هایی مواجه هستیم و من جایی را در خاطر ندارم که برای آموزش معرفی کنم، من هم تئاتر را به صورت تجربی یاد گرفتم. پس از اتمام جشنواره تئاتر فجر به مشهد بازمی‌گردیم تا در این شهر اجرای عموم داشته باشیم. با توجه به اینکه مخاطب کار گروه ما را می‌شناسد فکر می‌کنم از نمایش «2 بر 1 بارسلونا» با استقبال مواجه شود.