کریم علی‌خواه کارگردان نمایش «جن‌هایی که سال اسب می‌آیند» گفت: گروه ما با بچه‌های پشت صحنه و بازیگران جمعا 15 نفر را تشکیل می‌دهند اما برای اسکان به ما تنها ظرفیت 9 نفر را دادند که هرچه با دبیرخانه و کارشناس مربوطه برای افزایش این ظرفیت صحبت کردیم به نتیجه نرسیدیم و ما ناچار شدیم 11 نفر در یک اتاق ساکن شویم

پایگاه خبری تئاتر: علی‌خواه گفت این نمایش نوشته مجید کاظم زاده مژدهی است. شخصیت اصلی این نمایش که امیر هدایت‌الله فومنی است در تاریخ گیلان وجود داشته است و نویسنده، گریزی به تاریخ زده و این داستان اجتماعی را کمی از واقعیت دور کرده است.

کارگردان این نمایش درباره‌ی مشکلاتی که در این دوره از جشنواره با آن مواجه بوده است، گفت: یکی از مشکلاتی که امسال در جشنواره فجر وجود دارد این است که گروه‌های شهرستانی چهار روز در جشنواره حضور دارند که سه روزش را سرگرم اجرای خودشان هستند و با توجه به ندادن بلیت به گروه‌های نمایش، نمی‌توانند اجراهای دیگر را ببینند

علی خواه افزود: ما شهرستانی ها علاوه بر مشکلات این چنینی در پایتخت، در استان خودمان نیز مشکلات بسیار بزرگی داریم. من برای اجرای نمایش منطقه‌ای و جشنواره فجر تنها مبلغ یک میلیون تومان از اداره ارشاد دریافت کرده‌ام و با این مبلغ و این تعداد بازیگر در دو جشنواره شرکت کرده‌ام، هرچند که مسؤولان قول مساعدت داده‌اند اما واقعا نمی‌دانم چه کسی باید پاسخگوی این مشکلات باشد و ما باید دردمان را به چه کسی بگوییم! به هرحال امیدوارم در سال‌های آیند شاهد این مشکلات در جشنواره تئاتر فجر نباشیم.

نمایش «جن‌هایی که سال اسب می‌آیند» مربوط به گروه شهرستان ارومیه است و درباره‌ی زن و شهر جوانی است که وارد خانه‌ای می‌شوند که در آن جن وجود دارد و وجود (مه لقا) صاحب خانه برای این زوج مشکلاتی را به وجود می‌آورد. این نمایش روز چهارشنبه(9 بهمن ماه) در دوسانس در تماشاخانه سنگلج نمایش داده شد.