مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری به هدف حمایت و ایجاد فرصت برای گروه‌ها و هنرمندان فعال تئاتر و به منظور تكمیل ظرفیت اجرای عمومی سالن‌های خود همچنین حضور در بیست‌وسومین جشنواره تئاتر سوره ماه فراخوان اجرای آثار نمایشی در سال 1393 را اعلام كرد.

پایگاه خبری تئاتر: در این فراخوان آمده است كه  هنرمندان فعال و گروه‌های نمایشی شناخته شده كه در یك دهه گذشته فعالیت مؤثر و مستمر تئاتری داشته‌اند می‌توانند تقاضای خود را ارائه كنند. 

همچنین مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری تنها پذیرای آثار نمایشنامه‌نویسان ایرانی با موضوعات «ارزش‌های دینی»، «انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، «خانواده الگوی ایرانی»، «ادبیات كهن اسلامی و ایرانی» و «چشم‌انداز ایران 1404» است و نمایشنامه‌هایی كه براساس خاطرات، داستان و یا رمان‌های منتشر شده در انتشارات سوره مهر و در موضوع انقلاب و دفاع مقدس نگارش شده باشند در الویت انتخاب قرار دارند. 

گفتنی است  اقتباس از آثار خارجی در صورت همسویی با اهداف و محورهای حوزه هنری بلامانع است.

آثار ارسالی نیز نباید توسط همان گروه قبلاً در هیچ جشنواره سراسری و یا بین‌المللی شركت كرده و یا اجرای عمومی شده باشند. 

شایان ذكر است هنرمندان لازم است حداكثر تا 15 اسفندماه با مراجعه به مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری نسبت به تحویل فرم تكمیل شده درخواست تولید شامل مشخصات و سوابق كارگردان، ذكر دقیق مشخصات متن درخواستی و خلاصه داستان و پیشنهاد سالن براساس ایده و طراحی كارگردان همچنین یك نسخه از متن تایپ شده اقدام كنند. 

همچنین در این مرحله پس از بررسی فرم‌های تقاضا و نمایشنامه‌های ارسالی سوابق كارگردان، 2 برابر ظرفیت تولید مركز هنرهای نمایشی اعلام نتایج خواهد شد و با گروه‌ها براساس اعلام نظر كارشناسان قرارداد اولیه تنظیم می‌شود. بدیهی است قرارداد تكمیلی و نهایی بعد از بازبینی اولیه و متناسب با ظرفیت تولید بسته خواهد شد.

با توجه به شعار تولید محوری در جشنواره تئاتر «سوره ماه» مركز هنرهای نمایشی براساس تشخیص كارشناسان از میان تولیدات نهایی حداكثر 5 اثر را برای حضور در بیست‌وسومین دوره از جشنواره به دبیرخانه معرفی خواهد كرد. اجرای عمومی این آثار بعد از جشنواره خواهد بود. 

شایان ذكر است مهلت دریافت تقاضا  15 اسفندماه 92، اعلام نتایج بازخوانی متون در  30 فروردین 93، تاریخ بازبینی اولیه در 15 خردادماه 93 و تاریخ بازبینی برای جشنواره  15 شهریور ماه 93 است.

همچنین بخش تجربه‌های جوان بیست‌و‌سومین جشنواره سراسری تئاتر «سوره ماه» شامل نمایش‌هایی خواهد بود كه كارگردان و سایر اعضای گروه در زمان برگزاری جشنواره، شرایط سنی زیر 25 سال را داشته باشند. (در این بخش به گروه‌ها توصیه می‌شود از تجارب كارشناس یا پیشكسوت تئاتر به عنوان «استاد راهنما» استفاده كنند.) گروه‌های تهرانی واجد شرایط جهت حضور در این بخش و كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه مركزی جشنواره‌های حوزه هنری تماس بگیرند.

علاقمندان می‌توانند برای كسب اطلاعات بیشتر به نشانی تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری ، ظبقه چهارم، مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری مراجعه كنند یا با شماره های  88895053 ، 88804072 ـ 021 و یا دبیرخانه مركزی جشنواره‌ها (مركزمحافل و جشنواره‌ها)‌ 5-84172204-021 تماس بگیرند.

همچنین می توانند به وب سایت صحنه (مركز هنرهای نمایشی): www.hhsahneh.ir و یا وب سایت مركز محافل و جشنواره‌ها: www.artfest.ir  مراجعه كنند.