مراسم پایانی فستیوال «مونولیو» روز شنبه (۱۹ بهمن) در تالار «شمس» موسسهٔ فارسی زبانان AIT ساعت ۱۸ برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.

پایگاه خبری تئاتر: جشنواره «مونولیو» نخستین فستیوال مونولوگ بخش خصوصی در ایران است که توسط گروه تئا‌تر «لیو» به سرپرستی محمدحسن معجونی، برگزار می‌شود.

امسال مراسم پایانی این فستیوال برای دو دورهٔ سوم و چهارم به طور هم‌زمان برگزار خواهد شد.

سال گذشته در دور سوم، ۹ نمایش به روی صحنه رفت و داوران آن عبارت بودند از محمدچرمشیر، نویسنده، سیامک احصایی، کارگردان و طراح صحنه، افشین خورشیدباختری، بازیگر و منتقد تئا‌تر.

امسال در دور چهارم این فستیوال، ۱۳ مونولوگ به روی صحنه رفت و داوران آن عبارت بودند از رضا بهبودی، بازیگر، اصغر دشتی، کارگردان، ساسان پیروز مدیر داخلی گروه تئا‌تر «لیو»

براساس این گزارش، پروژهٔ مونولوگ گروه تئا‌تر «لیو» از سال ۸۷ در تالار «انتظامی» خانهٔ هنرمندان ایران آغاز شد و هدف از آن تولید متون تک نفره و قابل اجرا با هزینه‌های کم بود. در دور اول این اجرا‌ها که به صورت غیررقابتی توسط اعضای گروه «لیو» برگزار شد، طی ۱۲ ماه، ۱۲ مونولوگ به روی صحنه رفت.

در سال ۸۹ برای نخستین بار این اجرا‌ها به صورت فستیوال برگزار شد و گروه «لیو» با دعوت از دیگر هنرمندان تئا‌تر، گام تازه‌ای به منظور دست‌یابی به تجربه‌های جدید در زمینهٔ نمایش‌ مونولوگ برداشت.

از آن زمان تا کنون این گروه هر سال فستیوال «مونولیو» را برگزار می‌کند و تا امروز میزبان بسیاری از هنرمندان و گروه‌های تئا‌تر بوده است.

مراسم اختتامیهٔ فستیوال «مونولیو» ‌ امسال در تالار «شمس» موسسهٔ فارسی زبانان AIT ساعت ۱۸ برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.

تالار شمس در خیابان موحددانش (اقدسیه) شرق به غرب بعد از آجودانیه کوچهٔ نیلوفر پلاک ۳ قرار دارد.