فیلم مستند سینمایی «۱۳ اکتبر ۱۹۳۷» به کارگردانی بکتاش آبتین اکران اینترنتی می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: اکران اینترنتی فیلم «۱۳ اکتبر ۱۹۳۷» به صورت همزمان در داخل و خارج از کشور از تاریخ ۱۰ شهریور الی ۲۳ شهریور ۹۷ در «سایت هاشور» انجام خواهد شد. پیش از این سامانه «هاشور»؛ فیلم مستند «توران خانم» ساخته رخشان بنی اعتماد و مجتبی میرتهماسب را به صورت اینترنتی اکران کرده بود. فیلم سینمایی «۱۳ اکتبر ۱۹۳۷» به کارگردانی بکتاش آبتین و تهیه‌کنندگی موزه موسیقی ایران ساخته شده است.

این فیلم درباره لوریس چکناواریان آهنگساز و موزیسین ایرانی است، در این فیلم گفته می‌شود لایه‌هایی از زندگی لوریس را می‌بینید که پیش از این دیده نشده است. همچنین در آستانه آغاز اکران اینترنتی این فیلم، پوستر و اولین تیزر فیلم «۱۳ اکتبر ۱۹۳۷» رونمایی شد. علاقمندان برای خرید بلیت و تماشای این فیلم می‌توانند از تاریخ اول شهریور به سایت هاشور مراجعه کنند. فیلم «۱۳ اکتبر ۱۹۳۷» در ششمین دوره جشنواره سینما حقیقت برنده جایزه بهترین فیلم مستند بلند شد.

 بکتاش آبتین شاعر و فیلمساز ایرانی برگزیده کتاب سال شعر خبرنگاران شده ، همچنین برای ساخت فیلم‌های «پارک مارک» و فیلم «۱۳ اکتبر ۱۹۳۷» برنده جوایزی از جشنواره‌های داخلی و خارجی شده است.