هما جدیکار پس از دو دوره، بار دیگر نمایشی تازه را در جشنواره بین المللی عروسکی تهران مبارک با رویکردی انتقادی به شرایط سیاسی ، اقتصادی جامعه به صحنه برد.

پایگاه خبری تئاتر: در چهارمین روز از اجراهای صحنه‌ای هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران، نمایش خیمه‌ شب بازی به نویسندگی، طراحی و کارگردانی هما جدیکار ـ بسیاری از هنرمندان عروسکی امروز زیر نظر او آموزش دیده‌اند ـ با نام « دختری که پدرش را آب برد» در سالن «قشقایی» تئاتر شهر و با استقبال خوب مردم و هنرمندان به صحنه رفت.

این نمایش روایتگر داستان یک حاجی بود که به جرم اختلاس تحت تعقیب بود و مبارک - شاگردش - به دنبال ازدواج‌ با دختر اوست. جدیکار به رسم نمایش‌های خیمه شب بازی و سیاه بازی که با انتقادهایی طنزگونه همراه است، علاوه بر کنایه به برخی اتفاقات و مشکلات جامعه به جشنواره عروسکی هم گوشه چشمی دارد و از زبان عروسک «فیروز» این طور نقل می‌کند که « ما نعشی هستیم که هر دو سال ما را برای جشنواره عروسکی از صندوق بیرون می آورند». جدیکار که نمایش خود را با طراحی عروسک های تازه‌ای به صحنه برد، به نظر می‌رسد در صدد اجرای عمومی آن هم باشد و شنیده شد که درخواستی هم برای این موضوع ارائه شده است.

البته استقبال از این نمایش ایرانی که با ساز و آواز نیز همراه است، نشان داد که جای چنین اجراهایی در تئاتر ایران خالی است و دست کم به صحنه رفتن هراز چندی آن ها علاوه براینکه با استقبال تماشاگران غیرحرفه‌ای تئاتر نیز همراه می‌شود، حس و حال خوبی هم برای مخاطبانش در شرایط کنونی جامعه ایجاد می‌کند.