پایگاه خبری تئاتر: نمایش فیلم همه میدانند به کارگردانی اصغر فرهادی در بین خبرنگاران و منتقدان سینمایی اسپانیا واکنشهای متفاوتی را به دنبال داشت.
بخشهایی از یادداشتهای نوشته شده بر فیلم عبارتنداز:
فرناندو گارسیا از نشریه لاوانگواردیا نوشت: "همه میدانند" فیلمی است که از جنبههای مختلف تحسین برانگیز است. از لحاظ فیلمنامه، کارگردانی و به خاطر نحوه کاوشگری درد، کینه، انتقام و دیگر تاریکیها در زندگی انسان، چه در درون یک قبیله و چه در یک مجموعه کوچکتر. همه اینها همراه بارقههای نور احساسات مثبت و حتی قابل تمجید است همانند سخاوت و ظرفیت ایثار. فیلم بیش از همه نمایش خیرهکنندهای از هنر بازیگری است تا حدی که به دشواری میتوان گفت در این فیلم بهترن بازیگر زن یا مرد کیست. همگی نمره 20 دارند.
آلبرتو کینتانیا (منتقد نشریه آی آن جی) نیز نوشت: به دشواری میتوان فیلمی یافت که همه بازیگران آن عالی ظاهر شده باشند. کارگردانی اصغر فرهای در هدایت بازیگران «همه میدانند» فوقالعاده است. بازیگرانی چون باردم، پنهلوپه، ریکاردو دارین، باربارا لنی، ادوارد فرناندز، الویرا مینگز و ایما کوئستا به همراه کلیه بازیگران درخشیدهاند. ترکیب خانواده بدون نقص است.
خوانا سامانس (تحلیلگر سینمایی نشریه پرومه کال) نوشت: بسیار از فیلم خوشم آمد و درام به دقت با دلهره درهم آمیخته شده است. از رادیولوژی دقیق مردم روستا در اسپانیا شگفتزده شدم. نمیتوان باور کرد که فیلمنامهنویس و کارگردان آن ایرانی باشد. کارگردانی بازیگران تماشایی است. درست است که انتخابهای بسیار خوبی بوده ولی همگی عالی هستند.
آلبرتو سیسی(از رسانه لوس40) نوشت: "همه میدانند" به منزله حضور بازیگران شاهنشین سینمای اسپانیا کنار همدیگر است. مجموعهی بسیار عالی. داستان قابل پیش بینی است و بخصوص در اواخر کمی طولانی شده است. فیلم درباره پیچیدگیهای خانوادههای بسیار ساخته شده و از این نظر حرف تازهای دارد. پنه لوپه کروز و باربارا لنی عالی هستند.
عیسراییل آریاس (از رسانه اروپا پرس) نوشت: فیلم از نظر من واقعا باشکوه است. کروز و باردم بسیار قوی هستند ولی کار عالی دیگر بازیگران حتی در نقشهای ثانوی چشمگیر است. همه در مرز کاملا بینقصی هستند. موفقیتی تازه برای فرهادی است که با محیطی که خلق کرده فیلم بیشتر متعلق به گوادالاخارا (از شهرهای نزدیک مادرید) است تا کارگردانی ایرانی. امری بس دشوار که او توانسته از پس ان برآید حفظ هیجان فیلم بدون افزایش ریتم آن در طول بیش از دو ساعت است. فیلمی است که حتما باید آن را دید.دانیل گالیندو در رایو ملی اسپانیا گفت: شیفته آن شدم! فرهادی ناامید نمیکند. با وجود ذهنیت موجود از فیلمهای قبلی، بار دیگر هیجان را در یک تریلر حفظ کرده بدون آنکه نیاز به تشکیلات عریض و طویل باشد. داستان از حمایت بازیگران برجستهای برای حفظ روایت و نگاهها برخوردار است. (در این زمینه باید از مدیر انتخاب بازیگران سپاسگزاری کرد).
دانیل لوباتو (نویسنده لا ناسیون آمریکانا) نوشت: فیلم را خیلی دوست داشتم. بعید میدانم چند جایزه «گویا» به بازیگران تعلق نگیرد. این درام روستایی در عمق بسیار قوی است: روابط بین خانوادهها، سرکوفتها، چالش گذشتههای حل نشده،... فرهادی به نیکی لایههای روایت خویش را میسازد تا از این راه تماشاگر را جذب کند. با این حال ماجرایی که شخصیتها را به چالش میکشد به نظر به پختگی بیشتر نیاز دارد. راهحلی که به کار گرفته شده به نظر میرسد اهمیت زیادی ندارد و کمی عجولانه است ولی اثری ترش و شیرین در خاطره تماشاگر باقی میگذارد.
لورنا ویالاس(نویسنده نشریه سنساسینه) نوشت: "همه میدانند" موفق میشود تماشاگر را به ژرفنای اسپانیا ببرد. نقش اول آن ماجرای یک آدم ربایی است که کاربرد آن کاوش در گذشته برخی از شخصیتها و احساسات آنان همراه برملا شدن رازهای رنجآور است. کسانی که به تدریج به مقصران احتمالی تبدیل میشوند. شاید مقدمه درام طولانی باشد با این حال فرهادی قادر به حفظ هیجان است و تماشاگر را شریک در تصمیمگیری یک مادر و همچنین فردی که زندگی عاشق او بوده، میسازد، نقشهایی که پنه لوپه کروز و خاویر باردم بسیار درخشان آنها را بازی کردهاند.
آلبرتو کوئه تو در کانال ششم تلویزیون اسپانیا گفت: به نظر من فیلمی هیجانانگیز است. هیچچ شباهتی به فیلمهای معمول هالیوودی ندارد. خالی از برخوردهای شدید با اندک موسیقی همراه است و وزنه اصلی برعهده دیالوگها و بازیگران است. عنوان فیلم معنای خاصی در طول داستان دارد در طول تماشای فیلم در جستجوی مقصر نمیتوان به آن فکر نکرد. شاید جالبتر میبود این امکان که شاید همه مقصر هستند از ابتدا حذف میشد. دوئلهای بازیگری بسیار خوبی در فیلم وجود دارد. در پس فیلم کار بسیاری بویژه از جنبه روانشناسی انجام شده است. از نظر من باردم مستحق جایزه گویا است و همچنین پنه لوپه. سارا سالامو نیز شگفتی دلپذیری است که در همه صحنهها چشمگیر است.
یاگو خانتس (نویسنده نشریه ال اکونومیستا) نوشت: داستان به عمق رازهای خانوادگی میرود و اینکه انسان چگونه برای فرزندش آماده هر کاری است، از مخفی کردن پدر گرفته تا نادیده گرفتن یک آدمربایی برای بهبودی زندگی یک زوج جوان. همچنین شگفتانگیز است که چگونه یک فیلمنامهنویس و کارگردان خارجی چارچوبهای روستایی اسپانیایی را بیان میکند. میتوان دریافت که مسایل، رفتارها و واکنشهای بشری جهانیتر از آن است که فکر میکنیم.