دبیر بیست و دومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه از افزوده شدن بخش "استعدادهای تازه" به این جشنواره خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: رحمت امینی با اشاره به اینکه در کنار بخش "فعالان تئاتر"، بخش جدیدی با عنوان "استعدادهای تازه" در نظر گرفته شده، اظهار کرد: با شناسایی استعدادهای تازه تئاتر در این بخش، علاوه بر در نظر گرفتن جوایزی برای آن ها، امکان اجرای عمومی نیز برایشان فراهم می شود و این می تواند به پیشرفت هنر آن ها کمک کند.

دبیر بیست و دومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه در ادامه افزود: این جشنواره در سال گذشته تولید محور بود. اکنون علاوه بر این رویکرد، پس از بازبینی آثار تهران، حدود پنج تا شش اثر نمایشی وارد جشنواره می شوند و بقیه آثار برای اجرا از مهرماه 92 تا مهرماه 93 مورد تأیید قرار می گیرند، مگر اینکه برخی از این آثار واقعاً کیفیت خوبی نداشته باشند.

دکتر امینی با اشاره به اینکه برای برگزاری این جشنواره پنج همایش منطقه ای در یاسوج، یزد، بجنورد، خرم آباد و تبریز در نظر گرفته شده، تصریح کرد: یکی از ویژگی های جشنواره تئاتر سوره ماه امسال این است که دکتر مهرداد رایانی مخصوص، که دبیر پیشین این جشنواره بوده و در چندین دوره نیز به عنوان دبیر جشنواره فعالیت داشته، به عنوان عضو ثابت هئیت های بازبینی و انتخاب آثار در هر پنج منطقه حضور خواهد داشت. همچنین در همایش منطقه یک، که در یاسوج برگزاری می شود، حسینعلی شوندی و سیدجواد روشن، در همایش منطقه دو در یزد، کوروش سلیمانی و سیدجواد روشن، در همایش منطقه چهار در بجنورد، حسن دولت آبادی و فرشاد منظوفی نیا و در همایش منطقه پنج در خرم آباد محمود صابری و مهری مکاری حضور خواهند داشت.

گفتنی است، بیست و دومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه، مهرماه 92، به دبیری دکتر رحمت امینی، در تهران برگزار می شود.