اپرا وینفری پس از بازی موفق در «پیشخدمت» به تئاتر برادوی چشم دوخته است.

پایگاه خبری تئاتر: این شخصیت شناخته شده رسانه ای در حال مذاکره برای نقش آفرینی در مقابل آدری مک دونالد بازیگر برنده جایزه تونی در بازسازی نمایش برنده جایزه پولیتزر یعنی «شب بخیر مادر» است. اگر مذاکرات با موفقیت پیش بروند، این نقش اولین حضور او در یک اثر نمایشی برادوی خواهد بود.

جورج سی. وولف برنده جایزه تونی که اخیرا نمایش موفق «مرد خوش شانس» نوشته نورا افرون را با نقش آفرینی تام هنکس کارگردانی کرده بود، مسئولیت کارگردانی این نمایش را نیز بر عهده خواهد داشت و قصد دارد آن را در فصل نمایش 2015-و 2016 در برادوی به روی صحنه ببرد. اسکات سندرز تهیه کننده این نمایش خواهد بود.

وینفری اخیرا برای بازی در فیلم «پیشخدمت» ساخته لی دنیلز، که اولین فیلمش پس از فیلم «محبوب» در سال 1998 بود، نقدهای مثبتی از سمت منتقدان و همچنین یک نامزدی دریافت جایزه انجمن بازیگران صحنه را به دست آورد. وینفری همچنین در حال حاضر مشغول کار بر روی بازسازی نمایش «رنگ بنفش» به همراه سندرز نیز هست. این نمایش به احتمال زیاد برای فصل2015-2014 به برادوی می‌رود.

نمایش «شب بخیر مادر» توسط مارشا نورمن نوشته شده است. نورمن همچنین نویسنده نمایش موزیکالی از کتاب الهام بخش «رنگ بنفش» نیز هست، که وینفری و سندرز نمایش آن را در سال 2005 تولید کردند. وینفری قبلا گفته بود که به برادوی فکر می کند اما سعی دارد وقت کافی برای آن را خالی کند. او گفت: این مسلما کاری است که دوست دارم انجام دهم، اما دوست دارم اول در خانه جدیدم مستفر شوم، زندگی ام را سر و سامان دهم و بعد حرکت بعدی را انجام دهم. فقط دوست دارم در فضایی قرار بگیرم که نیازی به ثابت کردن چیزی نداشته باشم و فکر می کنم دارم به آنجا نزدیک می شوم.

این چهره مشهور رسانه‌ای که به عنوان ثروتمندترین رنگین پوست جهان در قرن بیستم شناخته می شد، به تازگی 60 ساله شد.

وی در سال 1985 با بازی در «رنگ بنفش» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در نقش زنی خانه دار به نام سوفیا شناخته شد و نامزدی اسکار برای بهترین زن نقش مکمل را به دست آورد. این فیلم که اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته آلیس واکر نویسنده سیاهپوست بود، در اواخر 2005 در قالب نمایشی موزیکال در برادوی به روی صحنه رفت. در سال 1998 وینفری به عنوان تهیه کننده فیلم «محبوب» با اقتباس از رمان برنده جایزه پولیتزر تونی موریسون دیگر بانوی سیاهپوست آمریکا وارد میدان شد و در این فیلم در نقش برده‌ای به نام ست بازی کرد. 

او در فیلم های متعددی بازی کرده و تولیدکننده فیلم های متعددی نیز بوده است.