معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از انتشار فراخوان عضویت کانون تئاتر کودک و نوجوان همدان خبر داد،

پایگاه خبری تئاتر: هادی فیض‌منش اظهار کرد: کانون تئاتر کودک و نوجوان استان همدان با انتشار فراخوان، از هنرمندان واجد شرایط برای عضویت در دو رده پیوسته و وابسته در این کانون دعوت کرد.

وی افزود: کلیه هنرمندانی که سابقه فعالیت در عرصه تئاتر دارند، اعم از کارگردانان، نویسندگان، بازیگران، طراحان صحنه، لباس، نور، پوستر و بروشور، عروسک سازان، آهنگسازان و عوامل پشت صحنه تئاتر کودک و نوجوان می‌توانند در این کانون عضو شوند.

فیض‌منش ادامه داد: علاقمندان برای عضویت در کانون تئاتر کودک و نوجوان همدان باید روزهای فرد از ساعت 16 تا 19 به دفتر این کانون، واقع در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی مراجعه کنند.

ویی خاطرنشان کرد: انتخابات هیأت مدیره کانون تئاتر کودک و نوجوان آذر ماه امسال برگزار و در این انتخابات 5 نفر عضو اصلی، 2 نفر به عنوان عضو اللبدل و 2 نفر به عنوان بازرس انتخاب شدند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، نوشین بیگلریان، محسن پورقاسمی، سعید باغبانی، فرزاد لباسی و حمیدرضا رضایی‌مجد اعضاء اصلی و نیما بیگلریان و مجید شهبازی اعضاء اللبدل هیئت مدیره، صابر دارپویی بارزس اصلی و فرهاد لباسی هم بازرس اللبدل این کانون هستند.

اجرای نمایش " تنبل زیر درخت زردآلو "در همدان

کارگردان نمایش "تنبل زیر درخت زردآلو " گفت: نمایش کودک و نوجوان "تنبل زیر درخت زردآلو "کاری از گروه تئاتر سارا در همدان بروی صحنه می رود

این نمایش از 23 بهمن ماه تا 9 اسفند ماه  در سالن اصلی مجتمع فرهنگی سینمائی شهید آوینی همه روزه در دو سانس صبح و عصر  برای علاقمندان به تئاتر، بروی صحنه می رود.

  دوست قرین با بیان اینکه این نمایش در ژانر کودک و نوجوان است، افزود: این نمایش،  روایت  پسر بچه تنبلی است که ناخواسته در دام  پادشاهی که از ترس برباد رفتن تاج و تخت خود بدنیال داماد تنبلی است، می افتد اما از قضا دختر پادشاه با تدابیر خود از این پسربچه تنبل، بازرگان موفق و بزرگی می سازد که نظر همگان از جمله پادشاه را در مورد وی تغییر می دهد ....

وی گفت: این نمایش نوشته اردشیر صالح پور بوده و نکته جالب آن این است که در این کار شهرام صمدی نیا - بازیگر محبوب کودکان  همدان-  بعد از سال ها مجدداَ به روی صحنه می رود و علاوه بر وی هنرمندانی چون رضا روان، صالحه اسدی، سمیرا پاشائی و... نیز به ایفای نقش می پردازد.

این کارگردان برجسته کودک و نوجوان همدان  با بیان اینکه برای این کار بیش  از یک ماه تمرین  شده است، افزود: سانس اجرای صبح ها  بصورت نیم بها مخصوص مدارس و ادارات بوده و عصر ها نیز از ساعت 17 تا 19 اجرای عموم خواهیم داشت.

دوست قرین تعداد اجراهای تئاتر در چند ماه اخیر را مطلوب دانسته و اظهار کرد: از آنجا که گروه های نمایشی ثبت شده می بایست حتماَ در سال یک کار انجام داده باشند تا بتوانند امتیاز خود را حفظ نمایند؛ بنظر می رسد اجراهای تئاتری زیادی تا پایان سال در همدان داشته باشیم.

  علاقمندان به تئاتر می توانند برای تهیه بلیط این نمایش جذاب و دیدنی  به  مجتمع فرهنگی سینمائی شهید آوینی (بلوار بعثت) و یا تالار فجر (میدان آرامگاه)   مراجعه نمایند.

 

"این حیاط و اون حیاط" از 25 بهمن به روی صحنه رفت

نمایش " این حیاط و اون حیاط" به کارگردانی و نویسندگی حسین صفی از 25 بهمن ماه به مدت 15 شب در ساعت 17.30 در سالن پلاتوی مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی همدان به روی صحنه رفت

"این حیاط و اون حیاط" به کارگردانی و نویسندگی حسین صفی روایت افشاگرانه زندگی دو خبرنگار است.

به گفته کارگردان این نمایش این حیاط و اون حیاط" اولین نمایش با موضوع خبرنگار است که در شهر همدان اجرای عمومی می شود و بافت دراماتیک دارد.

صفی اظهار کرد: داستان این نمایش در خصوص فعالیت های یک خبرنگار و عکاس است که به خاطر افشاگری هایشان از طرف بازوهای قدرت مورد تهدید قرار می گیرند.

وی گفت: کشمکش بین دو خبرنگار و صاحبان قدرت داستان این نمایش را می سازد و ماجرا به رانت خواری و زد و بندهای اقتصادی و اجتماعی می رسد.

گفتنی است محمود حکمتی اطهر، بابک ابراهیمی، مینا امامی و محسن حق شناس در نمایش " این حیاط و اون حیاط" به ایفای نقش می پردازند.