مسعود دلخواه که به تازگی نمایش «زندگی انسان» را در تالار «مولوی» به صحنه برده است، با اشاره به شرایط نامناسب این تالار عنوان کرد: در تالار مولوی احساس تنهایی و غربت می‌کنیم.

پایگاه خبری تئاتر: این کارگردان و مدرس تئاتر  درباره شرایط اجرای نمایش‌اش گفت: مطمئنا شرایط فعلی تالار مولوی برای هیچ گروه تئاتری مورد قبول نیست. گروه ما با آگاهی کامل نسبت به مشکلات تالار مولوی به این امید که این تالار را زنده کنیم به این اینجا آمده است. واقعا در ماه‌های گذشته تالار مولوی در اغما و تاریکی فرو رفته است و گروه ما دست تنها تلاش کرد با حداقل امکانات و تجهیزات اجرای خود را انجام دهد به طوری که حداکثر جنبه‌های هنری کار حفظ شود.

وی ادامه داد: ما ناچار شدیم با وجود اینکه نمایش مان یک کار اکسپرسیونیستی است و نورپردازی در آن بسیار اهمیت دارد از حداقل امکانات نوری استفاده کنیم.

این کارگردان با ابزار نگرانی از آینده تالار مولوی تصریح کرد: اگر کسی از مقامات بالاتر مثل رئیس دانشگاه تهران و یا وزارت ارشاد اقدام جدی برای تالار مولوی انجام ندهند این تالار آینده روشنی نخواهد داشت. دکتر سعید اسدی هم به دلیل مشکلات از مدیریت تالار استعفا دادند و در واقع این تالار در حال حاضر بی‌صاحب است و چند نفری هم که در آنجا هستند مسئولیت مشخصی ندارند.

دلخواه با اشاره به اینکه هیچ‌گونه حمایتی از گروه اجرایی‌اش انجام نشده است، تصریح کرد: ما در تالار مولوی احساس تنهایی و غربت می‌کنیم. ما هیچ‌گونه حامی و کمکی نداشتیم و در این مدت تنها دکتر سعید اسدی بودند که تلاش‌هایی داشتند که شرایط اجرا در تالار مولوی فراهم شود وگرنه به غیر از ایشان هیچ‌کس حتی حال ما را هم نپرسید. ممکن است الان کسی ادعای متولی بودن تالار مولوی را داشته باشد اما در عمل هیچ‌گونه حرکتی انجام نشده است.

این بازیگر تئاتر درباره علت اجرای نمایش «زندگی انسان» در شرایط نامناسب تالار مولوی گفت: تالار مولوی مثل بیماری است که در کما فرو رفته و ما منتظر بودیم که برایش دارو برسد در صورتی که پولی برای تهیه دارو وجود ندارد. ما در این شرایط تصمیم گرفتیم که شوکی به این مریض در کما رفته وارد کنیم تا بتواند بار دیگر نفس بکشد. ما خواستیم نقطه شروعی بشویم که توجه‌ها به تالار مولوی جلب شود، با وجود اینکه می‌دانیم شاید خودمان قربانی این شرایط شویم و از کارمان استقبال کمی شود، اما امیدوار هستیم که بار دیگر هم توجه مخاطبان و هم توجه مسئولان را به این تالار جلب کنیم.

دلخواه درباره مسئولیت نهادهای مختلف نسبت به تالار مولوی گفت: مطمئنا در وهله اول بخش فرهنگی دانشگاه تهران نسبت به وضعیت تالار مولوی مسئولیت اصلی را دارد و بعد از آن نهادهای دیگری مثل شهرداری، وزارت ارشاد و خانه تئاتر که می‌توانند درخواست‌های حرفه‌ای را مطرح کند، همگی دارای مسئولیت هستند.

وی درپایان صحبت‌های افزود: گروه ما در حد خودش تمام توانش را گذاشته است. من فکر می‌کنم در مجموع اقدام ما، حرکت مثبتی برای تالار مولوی باشد.

 نمایش «زندگی انسان » نوشته نیکلاویچ آندریف و به کارگردانی مسعود دلخواه تا 25 اسفند هر شب ساعت 19 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود.