استقبال و علاقه‌مندی هنرجویان و هنرمندان تئاتر استان به مباحث تئاتر کاربردی ما را بر ‌آن داشت که این هنرجویان را ترغیب کنیم تا بعد از اتمام کارگاه‌های آموزشی ‌به فکر راه‌اندازی دفتر تئاتر کاربردی در استان اصفهان باشند.

پایگاه خبری تئاتر: علی ظفر قهرمانی‌نژاد؛ مدیر دفتر تئاتر کاربردی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری؛‌ گفت: در راستای برگزاری نخستین همایش تئاتر کاربردی، هم‌اکنون کارگاه‌های تئاتر شورایی و تئاتر درمانی در حوزه هنری استان اصفهان در جریان است و علاقه‌مندی هنرجویان به تئاتر کاربردی قابل توجه است.

وی ادامه داد: استقبال و علاقه‌مندی هنرجویان و هنرمندان تئاتر استان به مباحث تئاتر کاربردی ما را بر ‌آن داشت که این هنرجویان را ترغیب کنیم تا بعد از اتمام کارگاه‌های آموزشی و دریافت گواهی شرکت در دوره‌ها‌ی آموزشی، ‌به فکر راه‌اندازی دفتر تئاتر کاربردی در استان اصفهان باشند.

این مترجم و پژوهشگر تئاتر در پاسخ به این سوال که آیا گذراندن یک دوره‌ی کوتاه آموزشی این قابلیت را در هنرجویان ایجاد می‌کند که گرداننده‌ی دفتر تئاتر کاربردی باشند یا خیر؛ توضیح داد: اساسا در همه‌ی دنیا شیوه‌ی کار به این گونه است که افراد در بوته‌ی عمل و حین کار، دانش و تکنیک‌های خود را پرورش دهند. فرق تئاتر کاربردی با تئاتر آکادمیک نیز در همین است که احتیاجی نیست شیوه‌های کار بعد از گذراندن دوره‌ها و کلاس‌های خاص و پیچیده به عمل در آید. هنرمند در تئاتر کاربردی باید در حین انجام کار،‌ توانمندی خود را ارتقاء دهد.

ظفر قهرمانی‌نژاد اضافه کرد: البته ما هنرجویان خود را در استان‌ها رها نخواهیم کرد و در صورت نیاز از هرگونه کمک و همفکری‌ای دریغ نخواهیم کرد؛ اما برگزاری همایش تئاتر کاربردی بهانه‌ای است تا افراد علاقه‌مند و مستعد این رشته، در مسیر درست، هدایت شوند و طی بقیه‌ی مسیر بر عهده‌ی خود ایشان است.

وی در مورد میزان آمادگی و توانمندی هنرجویان کارگاه‌های تئاتر شورایی استان اصفهان، اظهار داشت: در این کارگاه‌ها افراد متعددی از هنرجویان مبتدی کلاس‌های هنرهای نمایشی تا هنرمندان فارغ‌التحصیل با تجربه، حضور دارند اما از آنجایی که آشنایی آن‌ها با تئاتر شورایی به یک میزان است،‌ از این رو پایه‌ی دانش همه‌ی شرکت‌کنندگان پیرامون تئاتر کاربردی یکسان است و روند پیشرفتشان نیز می‌تواند همگون باشد.

این مدرس تئاتر افزود: علاقه‌مندی هنرجویان به مباحث تئاتر کاربردی بسیار قابل توجه است و حتما این دوستان در ارتقاء دانش و کسب تجربه فعالیت‌های بیشتری خواهند داشت.
گفتنی است دوره‌های آموزشی نخستین همایش تئاتر کاربردی در حوزه هنری استان اصفهان از 12 تا 15 در حال برگزاری است