پری صابری نمایش « باغ دلگشا» را در بزرگداشت «سعدی» اجرا می‌کند.

پایگاه خبری تئاتر:  این کارگردان پیشکسوت تئاتر،گفت: سال آینده بزرگداشت سعدی است و من هم تصمیم دارم نمایش «باغ دلگشا» را همزمان با این نامگذاری اجرا کنم، البته از مدت‌ها قبل دغدغه اجرای این نمایش را داشتم که امیدوارم این دغدغه سال آینده به نتیجه برسد.

او ادامه داد: گزینه‌هایی برای بازی در این نمایش دارم و آخر همین هفته اولین جلسه گردهمایی با بازیگران را برگزار می‌کنیم تا پس از آن به توافق نهایی برسیم.

صابری که قرار است این نمایش را خرداد سال آینده در تالار وحدت به صحنه ببرد‌، افزود: تمرین‌ ما بزودی آغاز می‌شود و تا آخر اسفند ادامه خواهد داشت، ضمن اینکه بعد از تعطیلات رسمی نوروز دوباره تمرین‌مان را از سر می‌گیریم.

او درباره گروه بازیگران نمایش‌اش توضیح داد: فعلا محمد حاتمی را برای بازی در نقش «سعدی» انتخاب کرده‌ام و دیگر بازیگران مورد نظرم‌، علیرضا ناصحی‌، خسرو احمدی‌، آتش تقی‌پور‌، سهیلا پورگرامی‌، پژمان کاشفی‌، فروغ قجابلگی، امیریل ارجمند،‌ انوش معظمی‌، محمد احدی و... هستند که البته حضور همه اینها ضبط به توافق نهایی است.

به گفته صابری‌، خسرو و خورشیدی طراح صحنه نادر رجب‌پور طراح حرکات موزون و رامین آزاد آور آهنگساز پیشنهادی این نمایش هستند.

 پری صابری اجرای نمایش‌هایی چون «مرغ باران»، «شمس پرنده» ،‌ «یوسف و زلیخا‌»، «من به باغ عرفان» و ... را در کارنامه هنری خود دارد.