بهروز غریب‌پور گفت: در پروژه آینده به سراغ «سعدی» خواهم رفت البته اگر حمایت مالی شکل نگیرد، طبیعتاً اپرای «سعدی» هرگز روی صحنه نخواهد آمد زیرا توان مالی تولید آن را ندارم.

پایگاه خبری تئاتر:  بهروز غریب‌پور سرپرست گروه تئاتر عروسکی آران گفت: اپرای «لیلی و مجنون» عنوان جدیدترین اثر گروه تئاتر آران بود که پس از حضور در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر تا 22 بهمن ماه اجرای خود را ادامه داد.

وی افزود: قرار است از فروردین ماه رپرتوار آثار عروسکی گروه آران (مولوی، حافظ، رستم و سهراب،‌ مکبث، عاشورا و لیلی و مجنون) را آغاز کنیم. این اجراها طوری برنامه ریزی شده که طبق سنتی که در گروه آران داشتیم در ماه محرم اپرای «عاشورا» را به صحنه ببریم.

غریب‌پور ضمن انتقاد از عدم حمایت نهادهای دولتی برای تولید اپرای «لیلی و مجنون» بیان داشت: متاسفانه در رابطه اپرای «لیلی و مجنون» کوچکترین حمایتی از سوی نهادهای دولتی از ما صورت نگرفت و یکی از مشکل‌ترین پروژه‌هایی بود که در زندگی‌ام اجرا کرده بودم.

وی ادامه داد: خوشبختانه هر چه بود این اثر با نیرو و همت همکاران گروه تئاتر عروسکی آران به روی صحنه آمد. 

این کارگردان تئاتر از تولید اپرای «سعدی» خبرداد و گفت: در پروژه آینده به سراغ «سعدی» خواهم رفت که اگر حمایت مالی شکل نگیرد طبیعتا اپرای «سعدی» هرگز روی صحنه نخواهد آمد زیرا توان مالی تولید آن را ندارم و واقعا انصاف نیست که بدون تامین مالی دست به کار شوم. اگر خدا بخواهد با توجه به اینکه از دو سال پیش با بنیاد سعدی‌شناسی صحبت کردیم و این بنیاد دغدغه‌اش را داشته است که این اثر با حمایت مجلس و شخصیت‌های فرهنگی و ملی به مرحله تولید و اجرا برسد؛ امیدوارم که در سال آینده بتوانیم اپرای «سعدی» را به فهرست آثارمان اضافه کنیم.