مدیرکل هنرهای نمایشی در بزرگداشت روز خبرنگار؛ پیامی منتشر کرد.

پایگاه خبری تئاتر:  در متن پیام قادر آشنا آمده است: «۱۷مردادماه، روز روشن خبرنگار و یادآور نقش بی‌بدیل آنانی است که توان و فرصت گرانمایهٔ خود را در دلبستگی به پیام‌رسانی و عشق به آگاهی و اعتقاد به بیش بخشی گذاشته‌اند و با چشمانی تیزبین و زبانی گویا، مسند نظارت مردمند و زمینه‌ساز و گسترش دهندهٔ حضور صاحبان‌نظر و اقشار مخاطبی که ضروری است در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها، دیده شوند. فرهنگ‌ورانی که لازم می‌نماید پیش از آنکه از سوی مسئولین امور، مورد تکریم و تقدیر قرارگیرند، خود و از درون پیکرهٔ کاری و رفتاری و واژگانی خود، حریم و شأنِ والا و بی‌بدیل خود را ارج گذارند و حرمت منیع خود را با اندیشه و احترام، به تماشای مخاطبان و ناظران بکشند.

واقعیت‌ها را با معیارهای کهن و قوام‌یافتهٔ فرهنگ دیرینهٔ این خاک و به ویژه مؤلّفه‌های انصاف و دقّت و تقوا، منعکس دهند و مشفقانه و خردورزانه، به نقد کژتابی‌ها و ناهنجاری بایستند و به شأنِ سهم خود و به دور از دسته‌بندی‌های گروهی و تمایلات شخصی، به تقدیر از شایستگی‌ها و روایت بایستگی‌ها و تقویت روح امید و روشنایی بنشینند.

از این نظر گاه‌ها و امید‌ها، ۱۷ مرداد ماه هر سال، نه یک روز بلکه یک بهانهٔ روزآمد برای ستایش قلم و ارزش‌‌ها و توانمندی‌ها و تعهدات ذاتی قلم است. قلمی که‌گاه در هیأت یک خبر،‌گاه در شکل یک سرمقاله و‌گاه هم در کسوت یک نمایشنامه‌، به نقد آنچه هست می‌پردازد و البته همهٔ این‌ها خبرند و تذکّر. خبرهایی از هنر و تذکراتی برای هنری زیستن و یادکرد از خداوندی که هنر انسان بودن و خداگونه‌شدن را به آدمیان بخشید و ن والقلم و مایسطرون...