گروهی از منتقدان فیلم در دنیا، درباره «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» فیلم پرمخاطب این روزهای هالیوود نظرات خود را ارائه دادند
چارسو پرس: فیلم هیولایی «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» (Godzilla x Kong: The New Empire) به کارگردانی آدام وینگارد این روزها روی پرده سینماهای آمریکا و دنیا قرار دارد. این فیلم در ۴ هفته گذشته فروشی معادل ۱۷۱ میلیون دلار در سینماهای آمریکای شمالی و بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان داشته است.

داستان ساخته جدید کمپانی لجندری پیکچرز، درباره گودزیلا و کنگ است که با یک تهدید بزرگ پنهان در اعماق سیاره زمین روبه رو ‌می‌شوند؛ تهدیدی که موجودیت آن‌ها و بقای نژاد بشر را به چالش ‌می‌کشد.

این فیلم از حضور بازیگرانی چون ربکا هال، برایان تایری هنری و دن استیونز بهره ‌می‌برد. «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» از نگاه ۲۲۹ منتقد وبسایت راتن تومیتوز میانگین امتیاز ۵۴ درصد را دریافت کرده است که نمی‌توان از آن به عنوان یک امتیاز مناسب یاد کرد.

در ادامه بخش از رویوی تعدادی از منتقدان سرشناس دنیا را درباره این فیلم ‌می‌خوانیم.
تونی بیکر منتقد سینما نوشت: گوش کن، گاهی اوقات باید مغزت را خاموش کنی و بروی و از مسخره بودن چیزی لذت ببری.
هانا لوج منتقد اسکرین رکس نوشت: برچسب این کار ممکن است به شما بگوید «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» اما اشتباه نکنید، این فیلم درباره کینگ کنگ است و به میزانی که بتوانید با این واقعیت کنار بیایید که در حال تماشای یک کارتون آن هم برای یک مدت طولانی هستید، قابل قبول است.
کارسون تیمر منتقد کلاپرکست نوشت: قصه و کارهای فنی فیلم خیلی بد هستند با این حال یک اکشن سرگرم کننده است. اگر اکشن سرگرم کننده ساده ‌می‌خواهید، این فیلم بدترین انتخاب برای شما نیست.
مارک کرمود منتقد سینما در یوتیوب گفت: فیلمنامه این فیلم یک طرح و داستان دارد اما مسخره است و هیچ معنی و مفهومی ندارد و حتی تلاش هم نمی‌کند که مفهومی داشته باشد.
دانا گایر منتقد شیکاگو دیلی هرالد نوشت: گودزیلا به نسخه‌ای کمتر ترسناک بدل شده است.
اندرو میدوس منتقد بلک نرد کمدی نوشت: ‌می‌دانم که این فیلم یک فیلم احمقانه و گنگ است، با این حال تمام مدت لبخند بر لبانم بود.
تیم کاگشل منتقد فیلم ویک نوشت: این فیلم یک سرگرمی عالی است. فیلم بزرگ و البته گنگی که سعی ‌می‌کند با زبان علمی توضیح دهد که چگونه به جایی به نام «زمین توخالی» ‌می‌رسیم.
رابرت راتن منتقد لارامی مووی اسکوپ نوشت: من این فیلم را به عنوان یک کمدی اکشن کارتونی دوست دارم. سورپرایزهای کمی در فیلم وجود دارد، اما اکشن زیادی دارد. آن را دوست داشتم چون طرفدار کارهای سه بعدی هستم و این تبدیل سه بعدی خوب اجرا شده بود.
اولی ریچاردز منتقد تایم‌اوت نوشت: اگر ‌می‌خواهید موجودات عظیمی در سطح شهر حضور داشته باشند و شهر را بپوشانند، این فیلم دقیقا همان چیزی است که می‌خواهید. اگر به دنبال چیزی بیشتر از این هستید، باید بدانید که کار اشتباهی را انتخاب کرده اید.
جیمز براردینلی منتقد ریل‌ویو نوشت: اگر قرار است فیلم‌های دیگری درباره هیولا ساخته شود (چیزی که من طرفدار آن نیستم)، آنها را به تاکاشی یامازاکی بسپارید، او ‌می‌داند چگونه این کار را درست انجام دهد.