رئیس شورای شهر تهران گفت: طرح حصارکشی مجموعه تئاتر شهر، براساس تقاضای مدیریت این مجموعه، انجام خواهد شد.

پایگاه خبری تئاتر: احمد مسجد جامعی درباره حصارکشی مجموعه تئاترشهر و حفظ حریم این مجموعه توضیح داد: این درخواست باید از طرف مدیریت تئاتر شهر مطرح شود تا پس از آن مورد بررسی قرار بگیرد.

او یادآور شد: قبلا هم حصارهای مجموعه تئاتر شهر با تقاضای مدیر وقت همان مجموعه برداشته شد. اما اگر دوباره تقاضا بدهند در دستور کار قرار می‌گیرد و بررسی خواهد شد.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال توضیح داد: در فضاهای این چنینی در نگاه کلی، نبودن دیوار و حصار بهتر است اما می‌توان شکلی از حریم را طراحی کرد تا حالت نمادین و متناسب با مجموعه تئاتر شهر داشته باشد.

او همچنین درباره نمایشگاه‌های غیرمرتبط که در حریم مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود، گفت: تا جایی که به سیما و منظر تئاتر شهر مربوط می‌شود ما مسائل را پیگیری کرده‌ایم و همه اسنادی که در شورای شهر وجود دارد،‌ نشان می‌دهد که همه چیز با توافق میان شورای شهر‌، خانه تئاتر و مدیریت مجموعه تئاتر شهر اتفاق افتاده است. همچنان که براساس همین توافق نظرها ،خروجی متروی ولیعصر به زیرگذر منتقل شد. به هر حال ما سیما و منظر مجموعه تئاتر شهر را با همکاری خود هنرمندان تئاتر، طراحی می‌کنیم.

 به تازگی نمایشگاهی غیر مرتبط با تئاتر در حیاط مجموعه تئاتر شهر برپا شد و بخش زیادی از نمای این مجموعه را تحت‌الشعاع قرار داد.

بنا بر این گزارش، پس از برداشتن حصار مجموعه‌ی تئاتر شهر در سالهای گذشته،حریم این مجموعه از بین رفت و همین موضوع باعث شد،افرادی غیر فرهنگی در آن محدوده تردد کنند و ضمنا بخشی از کاشی‌های نمای تئاتر شهر هم به سرقت رفت.