آخرین اجرای نمایش«هراکلس 5» با حضور جواد مجابی به صحنه رفت.

پایگاه خبری تئاتر:  آخرین اجرای نمایش«هرا کلس 5» به کارگردانی ناصر حسینی‌مهر شامگاه 6 اسفند ماه به صحنه رفت و جواد مجابی در مراسم پایانی این نمایش در حضور تماشاگران و بازیگران نمایش گفت: برای شناختن ابتذال و قدرت متعفن جهانی فقط نفرت کافی نیست، شناختن ابتذال، فاصله گرفتن و مبارزه با ابتذال مهمترین چیزی است که بر عهده‌ی ما هست و در وهله‌ی نخست بر عهده‌ی هنرمندان ما.

وی ادامه داد: من خیلی خوشحالم که تئاتر ما، به رغم تمام مصایبی که برایش پیش آمده همواره در آخرین لحظات، لحظاتی که در حال افول بوده، دوباره سر برآورده و فوران کرده، به قول شاملو: «پیش از آن که خاکستر شوم، گر گرفتم».

مجابی اضافه کرد: کار هنرمندان در این مملکت این بوده که به رغم همه مصائب و مشکلات، می‌آیند و از جان و زندگی خودشان مایه می‌گذارند تا با مردم ارتباط برقرار کنند. من تصور نمی‌کنم هیچ هنری مثل هنر تئاتر اینگونه رویاروی با مردم غصه‌ها و شادی‌های خود را تقسیم کند. اکنون نسلی در تئاتر از راه رسیده که اگر چه به قول دوست عزیزم حسینی مهر، اندوهگینه، ظلم به او میشه، و یا امکاناتی ناچیز در اختیارش می‌گذارند، اما مقاومتش ستودنی است، و این مقاومت بی‌تردید از اعماق فرهنگ زنده‌ی مردم ایران نشأت می‌گیرد.

این پژوهشگر یادآور شد: در پایان لازم است دست مریزاد بگویم به جوانان هنرمند گروه «تئاتر6» که با همه قدرت و زیبایی و صداقت این نمایش را به صحنه آوردند. ما باید از درون بر نومیدی‌های خودمان غلبه کنیم، نه اینکه امیدهای قلابی بسازیم، بلکه ناامید نباشیم. و خطاب به دوست عزیزم حسینی مهر که تو با این همه عشق و قدرت و این همه مهربانی و کار جمعی توانستی نمایشی به این خوبی ارائه دهی، امیدوارم که مصائب، تو را نه فقط از پا نیفکند بلکه نیروی اراده و عشق را در هنرمندی مثل بیافزاید... به امید روزهایی بهتر تا همه ما بتوانیم در هنر کار کنیم.

 نمایش«هراکلس 5» کار ناصر حسینی‌مهر در تالار استاد سمندریان تمشاخانه ایرانشهر به صحنه رفت.