نمایش «جمجمه‌ای در کاناراما» اثر «مارتین مک دونا» به کارگردانی علی پروشانی که با طنزی سیاه‌گونه سعی در تفسیر مفهوم عدالت دارد، این روزها در تماشاخانه‌ی «دیب» روی صحنه است.

پایگاه خبری تئاتر: پروشانی درباره این اثر نمایشی گفت: «جمجمه‌ای در کاناراما» بخش دوم از سه‌گانه معروف مارتین مک دونا است، بخش اول این سه‌گانه «ملکه زیبایی لی‌نین»،‌بخش دوم «جمجمه‌ای در کاناراما» و بخش سوم آن «غرب غم‌زده» است.

این کارگردان درباره داستان نمایش «جمجمه‌ای در کاناراما» توضیح داد: داستان این نمایش درباره مرد میانسال گورکنی است که هر سال موقع پاییز تعدادی از قبرها را برای دفن مرده‌های جدید می‌کند و در سالی که داستان نمایش اتفاق می‌افتد، مرد باید قبر زنش که متهم به قتلش است را بکند.

پروشانی درباره مضمون این اثر ادامه داد: «جمجمه‌ای در کاناراما» با ساختن پازلی سعی در بیان مسائل درونی و روان‌شناسانه آدم‌ها دارد و در واقع تصویر کوچکی از جامعه‌ای را نشان می‌دهد که مرز میان خشونت و عشق مشخص نیست.

وی افزود: مک‌دونا در این کار با استفاده از طنزی سیاه و تلخ به نوعی سعی در تفسیر مفهوم عدالت دارد. نمایش «جمجمه‌ای در کاناراما» این روزها ساعت 19 و 30 در تماشاخانه «دیب» اجرا می‌شود.

به گفته‌ی علی پروشانی این تماشاخانه به شکل خصوصی اداره می‌شود که متعلق به گروه تئاتر «دیب» است.

 تماشاخانه «دیب» در خیابان ایرانشهر، خیابان سپند، کوچه خوارزمی، پلاک 2 در مجموعه فرهنگی هنری «ارغنون» واقع است.

در نمایش «جمجمه‌ای در کاناراما» آرش وزیر نظامی،‌مهرداد غضنفریان، نیما شعبان‌نژاد، فرحناز رستمی به عنوان بازیگر حضور دارند.

همچنین سروش شاکر(دستیار کارگردان)، ارغوان دهقان(مدیر صحنه) و شهریار صدرالاشرافی(نور و صدا) این کار هستند