محمد زوار بی‌ریا که این روزها نمایش «پلاک8» را در تماشاخانه‌ی «ماه» حوزه هنری به صحنه برده است،‌گفت: باید به سمتی برویم که مخاطبان از نمایش‌هایی که در سالن‌های ناشناخته اجرا می‌شوند‌، استقبال کنند.

پایگاه خبری تئاتر:  این کارگردان درباره نمایش «پلاک8»گفت : این نمایش در جشنواره تئاتر «سوره ماه» جزو کارهای برگزیده بوده و جایزه اول کارگردانی و بازیگری را از آن جشنواره دریافت کرده است.

وی درباره داستان نمایش «پلاک8» توضیح داد: داستان این نمایش درباره جوان25 ساله‌ای به نام «شریف» است که دچار مشکلات مالی است‌، شریف در ادامه ماجرا یک کیف پر از پول و طلا پیدا می‌کند و این کیف را به خانه دوستش می‌برد.در آنجا ناگهان مهمان ناخوانده‌ای وارد می‌شود‌ که معلوم می‌شود از قضا این مهمان پلیس است...

بی‌ریا درباره شرایط اجرا در تماشاخانه ماه حوزه هنری و همچنین استقبال تماشاگران از این کار گفت: شرایط سالن ماه به اجرای ما بسیار کمک کرده است و طراحی این نمایش که در یک فضای کوچک و مهقر می‌گذرد کاملا مناسب اجرا در تماشاخانه ماه است.

وی ادامه داد: خوشبختانه استقبال خیلی خوبی از این نمایش شده است و خوشحالم که توانستیم با یک کار کمدی تماشاگران را با این تماشاخانه آشنا کنیم و در مدتی که از اجرایمان می‌گذرد خیلی تماشاگران روی زمین نشسته‌اند و یا مجبور شدیم صندلی‌های اضافه بگذاریم.

این کارگردان همچنین تصریح کرد: باید به سمتی برویم که سالن‌های ناشناخته هم برای مخاطبان و علاقه‌مندان تئاتر شناخته شود. باید به گونه‌ای عمل کنیم که تنها سالن‌های شناخته شده تئاتر دیده نشوند و به سالن‌های کمتر شناخته شده هم توجه شود.

بی‌ریا درباره حمایت‌های صورت گرفته از نمایش «پلاک8» گفت: حوزه هنری کمک زیادی به گروه ما کرده است اما به هر حال بودجه‌ی حوزه هنری هم مثل مرکز هنرهای نمایشی پایین آمده است.

وی افزود: 8میلیون کمک هزینه به کار ما اختصاص یافته است که اصلا برای کاری که چهار ماه تمرین آن طول کشیده کافی نیست و واقعا نمی‌دانیم چطور این مقدار را بین تمام گروه تقسیم کنیم. برای همین مجبوریم برای تامین هزینه‌هایمان به سمت کمک‌های دیگر هم برویم.

 نمایش «پلاک8» که نوشته سیدعلی موسویان است‌، با کارگردانی محمدزوار بی‌ریا تا 23 اسفند هر روز ساعت 18 در تماشاخانه ماه حوزه هنری اجرا می‌شود.

در این نمایش محمد زوار بی‌ریا،‌ سیدعلی موسویان‌، پیام کیانی پور‌، حسن غنی آبادی به عنوان بازیگر حضور دارند.

همچنین سعید نفیسی (دستیار و برنامه‌ریز)،‌ وحید لاری (طراح صحنه)،‌ بهنام رحیمی(موسیقی) و مونا قاسمی(منشی صحنه) در این کار هستند.