آخر این هفته، آخرین مهلت برای متقاضیان اجرا در تماشاخانه‌‌های حوزه هنری در سال 93 خواهد بود.

پایگاه خبری تئاتر:  پنجشنبه‌ی این هفته- 15 اسفندماه- آخرین مهلت فراخوان اجرای آثار نمایشی در سال 93 در تماشاخانه‌های حوزه هنری خواهد بود. این فراخوان مختص هنرمندان فعال و گروه‌های نمایشی شناخته شده‌ای است كه در یك دهه گذشته فعالیت مؤثر و مستمر تئاتری داشته‌اند.
 

یادآور می‌شود چندی پیش مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری با هدف حمایت و ایجاد فرصت برای گروه‌ها و هنرمندان فعال تئاتر و به منظور تكمیل ظرفیت اجرای عمومی سالن‌های خود و همچنین حضور در بیست‌وسومین جشنواره تئاتر سوره ماه فراخوان اجرای آثار نمایشی در سال 1393 را اعلام كرد.

در این فراخوان آمده است، مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری تنها پذیرای آثار نمایشنامه‌نویسان ایرانی با موضوعات «ارزش‌های دینی»، «انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، «خانواده الگوی ایرانی»، «ادبیات كهن اسلامی و ایرانی» و «چشم‌انداز ایران 1404» است و نمایشنامه‌هایی كه براساس خاطرات، داستان و یا رمان‌های منتشر شده در انتشارات سوره مهر و در موضوع انقلاب و دفاع مقدس نگارش شده باشند در الویت انتخاب قرار دارند؛ ضمن اینکه اقتباس از آثار خارجی در صورت همسویی با اهداف و محورهای حوزه هنری بلامانع است.

آثار ارسالی نیز نباید توسط همان گروه قبلاً در هیچ جشنواره سراسری و یا بین‌المللی شركت كرده و یا اجرای عمومی شده باشند.

همچنین با توجه به شعار تولید محوری در جشنواره تئاتر «سوره ماه» مركز هنرهای نمایشی براساس تشخیص كارشناسان از میان تولیدات نهایی سال 93، حداكثر پنج اثر را برای حضور در بیست‌وسومین دوره از جشنواره به دبیرخانه معرفی خواهد كرد که اجرای عمومی این آثار بعد از جشنواره خواهد بود.

 مهلت دریافت تقاضا  15 اسفندماه 92، اعلام نتایج بازخوانی متون در  30 فروردین 93، تاریخ بازبینی اولیه در 15 خردادماه 93 و تاریخ بازبینی برای جشنواره  15 شهریور ماه 93 اعلام شده است.

علاقمندان می‌توانند برای كسب اطلاعات بیشتر به نشانی تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری ، طبقه چهارم، مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری مراجعه كنند یا با شماره‌های  88895053 ، 88804072 تماس بگیرند.