هفته تئاتر ایران همزمان با روز جهانی تئاتر توسط مرکز فرهنگ موسیقیایی ملل کنسرواتوری چایکوفسکی مسکو با همکاری تئاتر اوکولا در شهر مسکو اجرا خواهد شد.

پایگاه خبری تئاتر: هفته تئاتر ایران همزمان با روز جهانی تئاتر توسط مرکز فرهنگ موسیقیایی ملل کنسرواتوری چایکفسکی مسکو با همکاری تئاتر اوکولا برای نزدیکی بیشتر فرهنگ ایران و روسیه و شناخت بهتر تئاتر ایران از ۲۸ مارچ ۲۰۱۹ برابر با ۷ فروردین ۱۳۹۸ به مدت یک هفته در شهر مسکو برگزار خواهد شد.

سولماز همت‌زاده مدیر برگزاری هفته تئاتر ایران در مسکو در تشریح این برنامه‌ها گفت: این هفته تئاتر توسط مرکز فرهنگ موسیقیایی ملل کنسرواتوری چایکفسکی مسکو با همکاری تئاتر «اوکولا» از ۷ تا ۱۴ فروردین ۹۸ با اجرای کنسرت موسیقی سنتی و اجرای هنرمندان نمایش‌های آیینی سنتی از جمله تغذیه نقالی سیاه بازی افتتاح خواهد شد. این در حالی است که اجرای چهار نمایش از ایران در چهار شب و یک اثر مشترک بین ایران و روسیه با بازیگران روس و ایران نیز از برنامه‌های پیش بینی شده خواهد بود.

مدیر برگزاری هفته تئاتر ایران در روسیه در مورد چگونگی  انتخاب نمایش‌ها برای اجرا در این هفته تئاتر و کار مشترک بین ایران و روسیه و نام گروه‌های انتخابی گفت: یک گروه سه نفره طی یک سال گذشته اجراهای گروه های نمایشی را رصد می‌کند و از بین آنها چهار گروه انتخاب خواهد شد. در مورد کار مشترک نیز باید بگویم که هم اکنون مشغول تمرین هستیم. در این پروژه چند بازیگر ایرانی و روس در این پروژه حضور دارند.

همت زاده افزود: سال گذشته پروژه «از سیب سرخ تا آبی دریا» را در روز جهانی تئاتر با اجرای یک گروه تئاتر و موسیقی در شهر مسکو برگزار کردیم و خوشبختانه این بار با همفکری و استقبال مرکز فرهنگ موسیقیایی ملل کنسرواتوری چایکفسکی مسکو و تئاتر«اوکولا» تصمیم گرفته شد تا هفته تئاتر ایران را همزمان با روز جهانی تئاتر در شهر مسکو برگزار کنیم.