اقتباس نمایشی از رمان معروف «جین ایر» شاهکار کلاسیک «شارلوت برونته» در بریستول به روی صحنه رفت.

پایگاه خبری تئاتر: تئاتر «اولد ویکتوریا»ی بریستول انگلیس چند روزی است اجرای نمایش «جین ایر» را با الهام از رمان ماندگار شارلوت برونته آغاز کرده است.

«سالی کوکسون» کارگردانی این اقتباس چهار ساعت و نیمه را برعهده دارد .«جین ایر» از دو بخش تشکیل شده و مخاطبان می‌توانند آن را در یک شب و یا در دو نوبت تماشا کنند. این اثر زندگی «جین ایر» را از دوران کودکی تا بزرگسالی و ازدواجش با «ادوارد راچستر» به تصویر می‌کشد.

«مدلین وورال» نقش جین را در این اقتباس ایفا می‌کند. اثر کوکسون تا 29 مارس به اجرای خود در «اولد ویکتوریا» ادامه خواهد داد. نسخه‌ نمایشی شاهکار ادبی برونته‌، علی‌رغم طولانی بودن مورد استقبال تماشاگران قرار گرفته و منتقدان بازی هنرپیشه‌های این کار را پسندیده‌اند.

شارلوت برونته در سال 1816 میلادی در همپشایر انگلیس متولد شد. او و دو خواهرش به نام‌های «امیلی» و «آن» نویسندگان سرشناس انگلیسی هستند که به خاطر عمر کوتاه‌شان نیز مشهورند.

معروف‌ترین کتاب‌ شارلوت برونته «جین ایر» از شاخص‌ترین رمان‌های کلاسیک انگلیسی‌زبان محسوب می‌شود. وی این رمان را با نام مستعار «کورر بل» منتشر کرد. شارلوت علی‌رغم عمر کوتاهش، بر شیوه‌ی نویسندگی شخصیت‌های ادبی بزرگی همچون «جورج الیوت»، «توماس هاردی»، «آن برونته»، «امیلی برونته» و «استفن میر» تأثیر بسزایی داشت. خالق «جین ایر» در 31 مارس 1855 در سن 38سالگی درگذشت.