مسعود موسوی با اشاره به ارائه نمایشنامه «اکتبر 1942» نوشته میلاد حسینی برای اجرا در سال 93 مجموعه تئاترشهر از آماده‌سازی نمایش «دانلود بی دانلود» برای حضور در بخش اساتید شانزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: مسعود موسوی کارگردان و مدرس تئاتر درباره فعالیت هایش در سال 93 به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر مشغول آماده سازی نمایش «دانلود بی دانلود» برای حضور در بخش اساتید جشنواره تئاتر دانشگاهی هستم. این نمایش نوشته پیام عزیزی است و 4 بازیگر دارد که دو نفر از آنها از جمله دانشجویان من در دانشکده هنر و معماری هستند.

وی افزود: خودم، گلبرگ ابوترابیان، شهاب مهربان و علی اخوان بازیگران این نمایش هستند. داستان این نمایش در شب یلدا اتفاق می افتد. دو پسر یک خانواده چهار نفره رغبتی برای حضور در این شب ندارند اما پدر و مادر بر این سنت دیرینه و حضور بچه‌ها اصرار می کنند. پس از گرفتن فال حافظ، یک تراژدی وارد زندگی این خانواده می شود...

کارگردان «ما فقط 5 دقیقه وقت داشتیم» درباره دیگر فعالیت‌هایش توضیح داد: همچنین نمایشنامه «اکتبر 1942» نوشته میلاد حسینی را برای اجرای در سال 93 مجموعه تئاترشهر ارائه داده ام که البته هنوز نتایج اجراها اعلام نشده است. این نمایش مناسب اجرا در سالن چهارسو یا سایه است و در آن از بازیگران کاملا حرفه‌ای استفاده خواهد شد. پیش از این قرار بود این نمایش را در جشنواره تئاتر دانشگاهی به صحنه ببرم اما از آنجا که متن نمایشنامه قابلیت زیادی برای دیده شدن بازیگر و حتی کارگردانی دارد تصمیم گرفتم برای اجرای عمومی آن اقدام کنم.

موسوی یادآور شد: داستان این نمایش درباره جنگ جهانی دوم است که یکی از اعضای یک گروه مقاومت در پاریس دستگیر و اعدام می‌شود و بعد از آن است که اتفاقاتی در خانواده این فرد رخ می‌دهد. این نمایشنامه تمی شبیه به نمایشنامه «آنتیگونه» سوفوکل دارد اما ساختار قصه کاملا متفاوت از داستان «آنتیگونه» روایت می شود.

وی در پایان متذکر شد: تلاش من در طول سال‌های گذشته همیشه بر این بوده که از جوانان حمایت کنم و به این احساسم نیز پایبند هستم. فکر می کنم متن میلاد حسینی چیزی کم از تراژدی های کلاسیک ندارد و مطمئنم اجرای خوبی از کار در خواهد آمد. همچنین من سال 91 درخواست اجرای یک نمایش را برای سال 92 در تماشاخانه ایرانشهر ارائه داده بودم که به خاطر اجرا در سالن انتظامی نتوانستم سال 92 در ایرانشهر اجرایی داشته باشم بنابراین درخواستم را برای سال 93 ارائه داده ام. امیدوارم فرصت دیدار با مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان و تماشاخانه ایرانشهر طی هفته آینده میسر شود چون قصد دارم بر اساس یکی از تراژدی های شناخته شده شکسپیر نمایشی بدون دیالوگ را برای اجرا در سالن استاد سمندریان آماده کنم.

موسوی آذر ماه نمایش«ما فقط 5 دقیقه وقت داشتیم» نوشته برتولت برشت را در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه برده بود.