چادرهای عظیم الجثه جشنواره مد و لباس با بنا شدن در مقابل تالار حافظ موجب ناپدید شدن این سالن تئاتری شد که این امر با اعتراض ایوب آقاخانی کارگردان نمایش «شعمدانی‌ها» که در این مکان در حال اجراست همراه شد

پایگاه خبری تئاتر:  ایوب آقاخانی کارگردان نمایش «شعمدانی‌ها» که این روزها در تالار حافظ در حال اجراست در خصوص جایگاه نامناسب نمایشگاه مد و لباس در مقابل تالار حافظ و کاهش تماشاگرانش اظهار داشت: طبیعتا به دوستان بنیاد رودکی در این خصوص اعتراض کردم و با کمال تعجب متوجه شدم که آنها هم در این قضیه کم تقصیرند و تمام تلاش‌شان را انجام دادند تا لطمه‌ای به اجراهای تالار حافظ نخورد.

وی ادامه داد: ولی متوجه شدم این‌ها خیلی ناتوانند در برابر معاون محترم هنری که عملا دستور برگزاری و برپایی از جانب این مقام بوده است. تاکید می‌کنم که به این معنا نیست که معاون هنری کنونی چنین دستوری داده است. این نمایشگاه همواره به دستور این مقام برگزار می‌شود.

این نویسنده و کارگردان تئاتر با بیان اینکه تالار حافظ قربانی جشنواره مد و لباس شده است، گفت: به هر صورت بخش‌هایی از سو مدیریت به همین مقام برمی‌گردد. به این دلیل که گویا طبق تحقیقاتی که کردم مساحت این نمایشگاه نسبت به دوره گذشته افزایش یافته است و قبلا در این ابعاد و مساحت نبوده است و این سبب شده که اساسا تالار حافظ در منظر نگاه مخاطبان نباشد. چه برسد به نمایشی که احتمالا در این سالن در حال اجراست. به هر صورت تالار حافظ متاسفانه قربانی این حرکت شده و نمایشی که در حال اجراست از بد حادثه نمایش من است.

آقاخانی ضمن اظهار امیدواری که دوستان تصمیم گیرنده در آینده به خروجی پروژ‌ه‌هایشان هم بیاندیشند، تصریح کرد: باز هم یک تحقیق ساده به ما نشان می‌دهد که در دوره‌های پیشین لزوما این جشنواره و نمایشگاه مورد استقبال مردم قرار نگرفته است. خیلی‌ها آمدند دیدند اما خرید بسیار کم بوده است و این البسه‌‌هایی که طراحی شده خیلی با سلیقه مردم هماهنگ نبوده است. از طرف دیگر شنیده می‌شود که برپایی این سوله‌ها بسیار هزینه‌بر است و شنیده می‌شود رقم قابل توجهی صرف آن شده است.

به گفته کارگردان نمایش «شعمدانی‌ها» آنچه رخ داده در کل به ضرر تالار حافظ و در جزء به ضرر نمایش م خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم جشنواره مد و لباس حداقل امسال خروجی داشته باشد و در مورد این مسئله به نظرات و تصمیمات مقام علی وزارت تن می‌دهم و در سکوت نمایشم را با ریزش جدی تماشاگر ادامه خواهم داد.